شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهلت#معترضان

اعلام مهلت به معترضان مالیاتی / امکان بخشودگی جرایم مالیاتی فراهم شد

اقتصاد اعلام مهلت به معترضان مالیاتی / امکان بخشودگی جرایم مالیاتی فراهم شد

مدیر کل مالیاتی جنوب تهران با اشاره به صدور برگ تشخیص عمکلرد ۱۴۰۱اشخاص حقیقی، گفت: مهلت ۳۰ روزه برای ثبت اعتراض در سامانه مالیاتی لحاظ شده است.

بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته سهم مهمی از درآمد خود را از طریق مالیات به دست می‌آورند. البته استفاده از میزان مطلق درآمدهای مالیاتی به منظور مقایسه نظام مالیاتی کشورها و میزان درآمدهای مالیاتی آنها منطقی نیست؛ چراکه اقتصاد کشورها متفاوت است و از همین‌رو میزان وصول درآمدهای مالیاتی آنها نیز متفاوت است.

 سید مختار حسینی مدیر کل امور مالیاتی جنوب تهران با اشاره به موعد زمانی صدور برگ تشخیص مالیاتی اصناف در دی ماه، گفت: مودیان مالیاتی می‌توانند در صورت اعتراض به اوراق تشخیص در مهلت ۳۰ روزه با مراجعه به سامانه my.tax.gov.ir اعتراض خود را ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه میزان مالیات براوردی عملکرد ۱۴۰۱ از طریق پیامک و... به مودیان اطلاع رسانی شده است، گفت: مودیان مالیاتی پس از ثبت اعتراض در مهلت ۴۵ روزه می‌توانند با مراجعه به رئیس امور حسابرسی مالیاتی یا معاون حسابرسی مالیاتی مربوطه یا مدیرکل امور مالیاتی نسبت به رفع اختلاف اقدام نموده و در صورت عدم توافق پرونده به هیات حل اختلاف مالیاتی ارجاع خواهد شد.

مدیر کل سازمان امور مالیاتی تهران افزود: آن دسته از اشخاص حقیقی که اصل مالیات سال/دوره آنها در هر یک از منابع، کمتر از یکصد و پنجاه ( ۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال و اشخاص حقوقی که اصل مالیات سال/دوره آنها کمتر از یک میلیارد و دویست میلیون ( ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) ریال بوده و اعتراض آنها به برگ تشخیص یا مطالبه مالیات یا جرایم یا آرای بدوی یا تجدیدنظر هیات‌های حل اختلاف مالیاتی تا تاریخ بیستم آبان ( ۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ) به امور مالیاتی تسلیم شده باشد؛ چنانچه حداکثر تا پانزدهم دی ماه امسال ( ۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ) انصراف خود از اعتراض را اعلام و مالیات تعیین شده تا مرحله اعتراض را قبول نمایند؛ امکان بخشودگی جرایم قابل بخشش و تقسیط بدهی مالیاتی تا ( ۲۴ ) ماه از تاریخ ابلاغ برگ قطعی؛ فراهم گردیده است.