شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یارانه#یارانه نقدی

این افراد یارانه نقدی ۲ میلیونی می‌گیرند

اقتصاد این افراد یارانه نقدی ۲ میلیونی می‌گیرند

یارانه جدیدی برای افراد دارای معلولیت شدید در نظر گرفته شده است.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

بر این اساس، مبلغ دو میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب این فراد واریز می‌شود. ۱۳۰ هزار نفر از ۷۴۲ هزار فرد دارای معلولیت شدید در کشور مشمول این طرح شده‌اند.

یارانه نقدی دو میلیونی برای افراد دارای معلولیت شدید بر اساس تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، به مشمولان اختصاص داده شده و بر اساس آن مشمولان می‌توانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

این تفاهم‌نامه بر اساس تبصره ۲ قانون ۵ حمایت از افراد دارای معلولیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۶ و ابلاغ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ منعقد می‌شود.

۱۳۰ هزار نفر تحت پوشش یارانه دو میلیونی

مدیرکل دفتر پیشگیری از معلولیت‌ها و تلفیق‌ اجتماعی سازمان بهزیستی شمار مشمولان طرح یارانه دو میلیونی برای افراد دارای معلولیت شدید را ۱۳۰ هزار نفر اعلام کرده است.

به گفته افروز صفاری‌فرد، ۷۴۲ هزار نفر دچار معلولیت شدید تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند. در بازه سنی ۱۸ تا ۶۰ سال ۲۴۰ هزار نفر شناسایی شدند که ۶۰ درصد آنان مرد هستند. از میان این افراد ۱۳۰ هزار نفر انتخاب و به واسطه این تفاهمنامه حساب‌شان شارژ خواهد شد.

هدف از یارانه دو میلیونی برای افراد دارای معلولیت شدید

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هدف از ارائه یارانه دو میلیونی به افراد دارای معلولیت شدید را استفاده از ظرفیت‌های معلولان در جامعه بیان کرد. در بخشی از صحبت‌های او در مراسم اهدای تفاهم‌نامه که ایرنا آن را منتشر کرده است آمده: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم دنبال شد، استفاده از ظرفیت تبصره ۱۸ قوانین بودجه برای تحریک تقاضا و کمک کردن مردم در حوزه سفر است و یکی از سیاست‌های دیگر وزارتخانه گردشگری، زمینه‌سازی برای حضور معلولان در جامعه از طریق گردشگری است.

شال‌بافیان گفته است: اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری و منوط کردن واحدهای جدید الاحداث گردشگری به منظور استفاده معلولان و دسترس‌پذیری کردن شهرها برای معلولان، از جمله مسائل مهمی است که در وزارت گردشگری دنبال می‌شود.

علی‌محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است.

مصطفی ضرغامی معاون طرح و توسعه بانک پارسیان نیز خاطر نشان‌ کرد: بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بسترهای مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.