شهر خبر

اظهارنظر تازه اردوغان درباره عملیات ضدتروریستی ترکیه در منطقه

اظهارنظر تازه اردوغان درباره عملیات ضدتروریستی ترکیه در منطقه

ایسنا نوشت: رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: خط قرمز ما این است که در هر شرایطی از اصل یک ملت، یک پرچم، یک میهن، یک کشور دفاع کنیم، زیرا این تضمین کننده بقای ملی ما است.ترکیه با قاطعیت به عملیات ضد تروریستی ادامه خواهد داد تا زمانی که دیگر تروریستی برای تهدید ملت نباشد.

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنرانی خود در پنجاه و سومین اجلاس مختار گفت: ما عملیات خود را فراتر از مرزها ادامه می دهیم. ما اجازه نمی دهیم تروریست‌ها با پاهای کثیف خود میهن ما را لکه‌دار کنند.

وی افزود: اگر تروریسم امروز در مرزهای ما به پایان رسیده است، مهمترین دلیل آن عملیاتی است که ما در عراق و سوریه انجام می‌دهیم.

اردوغان با بیان اینکه اکنون تروریست‌ها را در آن سوی مرزها در پایگاه‌ها و غارهای خود نابود می‌کنند، گفت: ۵۹ تروریست در عملیات‌های انجام شده از ۳۱ آذرماه تاکنون خنثی شده‌اند. سازمان اطلاعات کشورمان، عملیات بسیار موفقی را علیه زیرساخت‌ها و سرکردگان تروریست‌ها در شمال سوریه انجام می‌دهد که در این زمینه ۷۰ تاسیسات بسیار مهم برای این سازمان تروریستی مورد اصابت قرار گرفت. در میان آنها پالایشگاه‌های نفت وجود دارد.

وی تاکید کرد: ما با قاطعیت به این عملیات ادامه می‌دهیم تا آخرین تروریست. تا دیگر تهدیدی برای کشور و ملت ما نباشد. 

اردوغان با اشاره به شرایط سخت جغرافیایی و اقلیمی مناطق عملیاتی شمال عراق گفت: با استفاده از این سختی، ۴۰ سال است که تروریست‌ها آزادانه وارد خاک کشور ما شده و از آن خارج شده، اقدامات خود را انجام داده‌اند مناطق عملیاتی نیروهای ما آنقدر پیچیده هستند که نمی‌توانیم فوراً پایگاه‌های دائمی ایجاد کنیم و از سیستم‌های امنیتی استفاده کنیم. این شرایط به ما اجازه نمی‌دهد با سرعتی که می‌خواهیم پیشروی کنیم. در بهار، مناطق پایگاه جدید را تکمیل خواهیم کرد و مطمئن خواهیم شد که تروریست‌ها نمی‌تواند به آنجا نفوذ کنند.

311311