شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#بانک مرکزی

بانک مرکزی از مجلس نمره قبولی گرفت

اقتصاد بانک مرکزی از مجلس نمره قبولی گرفت

نماینده مجلس گفت: فرزین در دوره ریاست خود عملکرد قابل دفاعی داشته که از جمله کار‌های او آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران است.

دلار آمریکا به عنوان ارز ملی ایالات متحده و یکی از ارزهای پایه جهان، نقش بسیار حیاتی در اقتصاد جهانی دارد. به عنوان ارز معاملاتی بین‌المللی، دلار در تجارت جهانی و انتقال ارزش در سطح جهان به کار می‌رود. وضعیت برتر دلار به عنوان ارز انتخابی برای ذخیره ارزش در بانک‌های مرکزی کشورها و صنایع نفتی جهانی تاثیرگذار است. این وضعیت به ایالات متحده امکان تأثیرگذاری بیشتر در امور بین‌المللی و کنترل بیشتری بر بازارهای مالی جهانی را می‌دهد. همچنین، تحریم‌ها و سیاست‌های اقتصادی ایالات متحده تحت تأثیر قرار گرفته و توسط دلار قدرت تأثیرگذاری بیشتری دارند.

جعفر قادری؛ عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: فرزین در دوره ریاست خود در بانک مرکزی عملکرد قابل دفاعی داشته که یکی از مصداق‌های آن ایجاد دیپلماسی ارزی با سایر کشورهاست.

وی افزود: در یکسال گذشته با مدیریت جدید در بانک مرکزی،ارتباط گیری با کشور‌های همسایه همچون عراق و قطر برای آزادسازی بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده کشور شکل گرفت که جای تقدیر دارد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: تثبیت نرخ ارز در محدوده‌ای معین از دیگر اقدامات مهم و اثربخش رئیس کل بانک مرکزی است که طی ۹ ماه گذشته شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ثبات در بازار ارز، جلوگیری از نوسان قیمت‌ها و مقابله با اقدامات برای ایجاد تلاطم در بازار ارز هم از مهمترین دستاوردهای فرزین در یکسال گذشته است، تصریح کرد: رئیس کل بانک مرکزی در این مدت توانست با مهار تلاطم‌ها و نوسانات، قیمت ارز را ثابت نگه دارد که این مسئله باعث ایجاد ثبات در سایر بازار‌های مالی نیز شده است.