شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#واردات

قیمت خودرو / بازار خودرو / خودرو

وزیر صمت تکلیف قیمت خودرو را روشن کرد / واردات به کجا رسید؟

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی تاکید کرد که رویکرد اصلی دولت در حال حاضر آزادسازی عمومی قیمت‌ها است. تاکید شده که برای رسیدن به این مقصود، باید موانعی نظیر انحصارات موجود را از بین برد و بازار را برای رقابت آزاد آماده ساخت. ایشان همچنین اشاره کردند که بازار خودرو نیز در آینده‌ای نه چندان دور به جایی خواهد رسید که دیگر نیازی به قیمت‌گذاری دولتی نخواهد داشت.

اقتصاد وزیر صمت تکلیف قیمت خودرو را روشن کرد / واردات به کجا رسید؟

در حاشیه برگزاری سومین رویداد صنعتی مختص بنگاه‌های دانش‌بنیان که تمرکز آن بر صنایع کوچک و بوم سازگار با فناوری بود، عباس علی‌آبادی درباره واردات خودروهای خارجی اظهار داشت: در مدت دو ماه آینده و پیش از اتمام سال جاری، وضعیت ۳۱ هزار نفری که برای واردات خودرو اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، روشن خواهد شد.

وی افزود: اکنون ۱۷ هزار نفر تعیین تکلیف شده‌اند و تعدادی از خودروها در مسیر استاندارد است که رسیدگی و مشکلات شماره‌گذاری حل می‌شود؛ ازاین‌رو مشکل اساسی در این زمینه نداریم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آزادسازی قیمت‌ها به‌طورکلی ایده اصلی ماست گفت: این امر نیازمند سلسله اقدامات است باید انحصارها را شکست و شرایط رقابتی فراهم شود. تا زمانی که رانت در اختیار بنگاه‌ها و شرکت‌ها است باید مدیریت و کنترل کنیم. هدف از اختصاص رانت‌ها بهبود وضعیت و فرصت بهتر برای مردم است؛ از این‌رو در قیمت‌گذاری ورود می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در آینده نزدیک در خودرو به شرایطی نزدیک می‌شویم که نیاز به قیمت‌گذاری دستوری نیست، تولید در حال افزایش است و دولت در تعرفه واردات خودروهای برقی تجدیدنظر کرده است این امر فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم بدون محدودیت و انحصار نیاز خود را فراهم کنند.

منبع: تسنیم