شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پژو پارس

قیمت خودرو / قیمت پژو پارس / بازار خودرو

قیمت این خودروها گران شد / پژو پارس و سمند چند است؟ + جدول

در پنج‌شنبه ۷ دی ۱۴۰۲، قیمت خودروها باز هم افزایش یافت. پس از چند روز وقفه، خودروهای وارداتی نیز به افزایش قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی پیوستند و کلیت بازار همراه با افزایش قیمت نسبی قرار گرفت.

اقتصاد قیمت این خودروها گران شد / پژو پارس و سمند چند است؟ + جدول

در آخرین روزها، قیمت خودروها افزایش یافته و این روند همچنان ادامه دارد. این روند رشد قیمت خودروها ادامه پیدا کرده و اگر این روند در هفته آینده ادامه یابد، ممکن است بازار خودرو با نوسانات و هیجانات بیشتری مواجه شود.

میزان عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی با توجه به روند تحویل تعهدات، تغییر چندانی ندارد؛ اما بازار شب عید می‌تواند تقاضا را افزایش دهد که همین افزایش تقاضا، یکی از عوامل رشد قیمت‌های فعلی است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، خصوصاً انواع کوییک و محصولات سایپا نسبت به روز گذشته افزایش‌های چند میلیون تومانی دارند.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی دنده اتومات داخلی محسوب می‌شود که دو روز گذشته سه میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، با جهش ۱۵ میلیون تومانی به نرخ ۴۷۰ میلیون تومان رسید.

شاهین G سدان لوکس سایپا است که در ماه‌های گذشته در محدوده ۵۸۰ الی ۵۹۰ میلیون تومان نوسان می‌کرد. این خودرو روز پیش ۱۰ میلیون تومان گران شد و امروز نیز همان افزایش قیمت ۱۰ میلیون تومان را تکرار کرده و با ۶۱۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های محبوب بازار است که ۱۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته افزایش داشت و به نرخ ۶۳۰ میلیون تومان رسید.

پژوپارس با موتور XU۷P یکی از سدان‌های نسبتاً جدید یا بهینه شده ایران خودرو نیز ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده و با ۵۵۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

علاوه‌بر قیمت خودروهای مونتاژی، قیمت خودروهای وارداتی نیز از ابتدای امروز تغییراتی دارند.

جک J۴ یکی از ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار به شمار می‌رود که پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با نرخ ۷۶۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کی‌ام‌سی T۸ یکی از پیکاپ‌های محبوب مونتاژی در بازار است که همانند اغلب خودروها افزایش قیمت دارد. این خودرو ۲۰ میلیون تومان بالاتر و با قیمت یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما ۸S کراس‌اوور تازه وارد ایران خودرو نیز حدود پنج میلیون تومان گران‌تر از روز گذشته و با یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو ۷ پرو کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو با رشد ۳۰ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته وارد کانال یک میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

در طول دو هفته گذشته قیمت خودرو غالباً صعودی گزارش می‌شد. با توجه به اینکه نرخ دلار تغییری طی این دو هفته نداشت، همچنین میزان عرضه خودرو نیز افت چشم‌گیری تجربه نکرده و واردات خودرو نیز روز به روز تسهیل می‌شود، احتمالاً در هفته پیش رو تغییر چندانی در قیمت خودرو صورت نگیرد. البته افزایش تقاضا به دلیل بازار شب عید، یکی از پارامترهای مهم دیگری است که باید در نظر گرفته شود.

منبع: تجارت نیوز