شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

بورس امروز/ معاملات بورس امروز/ قیمت سهام

بورس در مسیر سقوط / آخرین وضعیت نمادها در بازار + نقشه

در تاریخ ۶ دی‌ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد و در پایان روز تجاری، با افت ۱۲۹۶ واحدی، به رقم ۲,۱۷۷,۴۵۵ واحد رسید. این نشان‌دهنده کاهش مشهودی در معاملات بازار سرمایه در آن روز بود.

اقتصاد بورس در مسیر سقوط / آخرین وضعیت نمادها در بازار + نقشه

در روز ششم دی ماه، بورس ایران شاهد افت شاخص کل بود، که این امر به کاهش قیمت اکثریت سهام‌ها منجر شد. این روند موجب سرخ شدن نمایشگاه های بورس و کاهش مشهود ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در بازار شد.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک ۱ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند ومعادن، کچاد، کگل، شبندر، نوری، فولاد و رمپنا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

      نمای پایانی نقشه بازار بورس ۶ دی ۱۴۰۲

      نقشه-بازار

      شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با رشد ۴۴ واحدی به ۷۵۵ هزار و ۲۹۸ واحدی رضایت دهد.

      تابلو-معاملات-بورس

      در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۱ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۰۵۵,۸۲۲.۷۰۳ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۱,۳۱۶.۲۰‍۱ میلیارد ریال و حجم معاملات ۵.۸۷۲ میلیارد سهم است.

      نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز هرمز، خاور، انتخاب، بپاس، حگهر، ثپردیس و دماوند هستند.

      نمادهای-بورسی

      خبرهای مهم بورسی در ۶ دی ۱۴۰۲

      مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته با مجموعه پلیس امنیت اقتصادی قرار است با مجرمان بورسی که فرایندهای بسیار پیچیده‌ای در حوزه بازار سرمایه دارند، برخوردهای بسیار جدی صورت گیرد.

      حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از برنامه همه‌جانبه پلیس برای پیشگیری از وقوع تخلف در بازار سرمایه خبر داد.

      مرتضی شاه میرزایی، معاون وزیر نفت اظهار کرد: طی شش ماهه امسال بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان عرضه اعتباری از سوی مجتمع های پتروشیمی به واحدهای پایین‌دستی که  محصولات خود را از بورس کالا تهیه می‌کنند صورت گرفت.

      وحید روشن قلب، مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار : شرکت‌های دولتی و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی باید صورت‌های مالی خود را در سامانه «کدال» منتشر کنند.

      محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: تعداد ثبت نام کنندگان در سامانه جامع اطلاعات مشتریان «سجام» از رقم ۴۵ میلیون سهامدار عبور کرده است.

      چهارمین نشست ماهانه بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای بازار سرمایه برگزار شد

      چهارمین نشست ماهانه بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای بازار سرمایه با تلاش مدیریت روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور جمعی از فعالان بازار سرمایه و مدیران این سازمان برگزار شد.

      صدور مجوز سامانه‌های مبارزه با پولشویی تکذیب شد

       سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ادعاهای مطروحه و مطالب منتشره در خصوص اخذ مجوز سامانه‌های مرتبط با مبارزه با پولشویی از این مرکز منطبق با واقعیت نبوده است.

      عرضه‌های اولیه بازوی تامین مالی شرکت‌های تولیدی

      یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال‌حاضر باتوجه به تنگنای سیستم بانکی برای اعطای نقدینگی به صنایع تولیدی عرضه‌های اولیه یکی از مسیرهای اصلی تامین مالی محسوب می‌شود.