شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#خبر#بازار#خودرو؟#قیمت#تغییر#کرد؟

چه خبر از بازار خودرو؟ / قیمت ها تغییر کرد؟

اقتصاد چه خبر از بازار خودرو؟ / قیمت ها تغییر کرد؟

قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را در این گزارش بررسی می کنید.

قیمت خودروها تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرند. این عوامل شامل عوامل داخلی و خارجی می‌شوند. عوامل داخلی شامل مواردی مانند کیفیت و ویژگی‌های خودرو، هزینه تولید، هزینه تبلیغات، سطح تقاضا و عرضه در بازار و هزینه‌های مرتبط با توزیع و فروش خودرو هستند. عوامل خارجی شامل مواردی مانند نرخ ارز، قیمت سوخت، تغییرات قوانین و مقررات، تحریم‌های بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشورهای تولیدکننده و صادرکننده خودروها می‌باشند. به طور کلی، قیمت خودروها تحت تأثیر تعداد زیادی از عوامل قرار می‌گیرد که هر کدام از آنها می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر روی قیمت نهایی خودرو داشته باشد.

بر اساس جدیدترین لیست قیمت محصولات ایران خودرو در دی ماه ۱۴۰۲، قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک مدل  MC در بازار آزاد ۷۵۲ و در کارخانه ۴۱۸ میلیون تومان است. همچنین قیمت پژو پارس ELX-TU۵ به ترتیب در بازار ۶۶۰ و در کارخانه ایران خودرو ۲۹۴ میلیون تومان ارزشگذاری شده است.

قیمت کارخانه دنا پلاس اتومات توربو ساده نیز ۵۴۴ میلیون تومان است. خریداران باید برای خرید این خودروی پرفروش از بازار آزاد ۸۱۵ میلیون تومان هزینه کنند. قیمت سمند  سورن پلاس EF۷ بنزینی در بازار آزاد و کارخانه نیز به ترتیب ۵۷۵ و ۴۵۹ میلیون تومان است.

قیمت-خودرو

قیمت-خودرو

بر اساس قیمت محصولات سایپا در دی ماه ۱۴۰۲، قیمت کارخانه پراید وانت صفر حوالی ۲۷۲ میلیون تومان است. همچنین قیمت کوییک صفر آر در کارخانه و بازار آزاد به ترتیب  ۲۵۵ و ۳۴۸ میلیون تومان شده است.