شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#تعداد#حوزه

آمار عجیب از تعداد یارانه‌بگیران در کشور

ایسنا: علیرضا عسگریان افزود: از سال گذشته توجه ویژه به این موضوع شد. قدم اول افزایش میزان یارانه بود و میزان یارانه بین ۸ تا ۹ برابر به تناسب دهک‌ها افزایش یافت و از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در آن مقطع، به ۴۰۰ هزار تومان در دهک یک تا سه و به ۳۰۰ هزار تومان در دهک سه تا ۹ رسید.

وی با بیان اینکه قاعده این بود که این ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر روی سفره غذایی مردم بنشیند، یادآور شد: آن موقع زیرساخت وجود نداشت و باید برای اصابت به هدف زیرساخت ایجاد می‌شد.

آمار جدید از تعداد یارانه بگیران در کشور

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه درحال‌حاضر از میان ۸۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر یارانه‌بگیر هستند، گفت: مبلغ پرداختی آن ۲۷ هزار میلیارد در ماه است.

به گفته وی، حدود ۲۰۰ هزار فروشگاه تجهیزشده وجود دارد که دارای بارکد خوان هستند. اتصال بین شبکه سوییچ، مراکز ارائه خدمات الکترونیکی، بانک‌ها، شرکت‌های مادر و مشتری و فروشگاه برقرار است.

عسگریان با اشاره به اینکه کالابرگ به عنوان یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت برای تقویت تغذیه مردم طی ۶ پایلوت به این مرحله رسیده است، گفت: مراحل تشویقی پای کار آمد. اکنون هفت دهک درآمدی درگیر کالابرگ هستند که ۶۱ میلیون نفر از جمعیت ایران را شامل می‌شود. هر فردی ۲۰۰ هزار تومان از یارانه خود را از میان کالاهای تعریف شده خرید کند، ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی دریافت می‌کند.