شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رهبر انقلاب#اصلاح طلبان#شورای نگهبان

انتظار اصلاح طلبان از شورای نگهبان بعد از بیانات مهم رهبر انقلاب /دست اصلاح طلبان برای دادن لیست پُر نیست

انتظار اصلاح طلبان از شورای نگهبان بعد از بیانات مهم رهبر انقلاب /دست اصلاح طلبان برای دادن لیست پُر نیست

حکیمی پور، دبیر کل حزب اراده ملت در گفتگو با آرمان ملی گفت: انتظاری که پس از صحبت‌های رهبری وجود دارد همین است که یک گشایشی شود و شاهد حضور کاندیداهای جریانات و احزاب مختلفی که ثبت نام کردند در رقابت باشیم.

بخش هایی از گفتگو با حکیمی پور را بخوانید؛

اگر منظور از اصلاح طلبان جبهه اصلاحات است که در آنجا خودشان جلسه دارند و تصمیم می‌گیرند چون همانطور که می‌دانید بیش از ۳ سال است که که ما تحت عنوان حزب اراده ملت در آنجا حضور نداریم. ما یک حزب اصلاح طلبیم، اما کنشمان کنش مستقلانه است. دیدگاه ما این است که بالاخره جامعه محور بودن با بحث کنش انتخاباتی هیچ مغایرتی با هم ندارد و اینها در تقابل هم نیستند و دو مقوله جدایند. اینگونه نیست کسی که سر وکار با انتخابات دارد از جامعه غفلت کرده یا آنکه به مسائل جامعه بها می‌دهد حتما باید انتخابات را نفی کند. انتخابات یک وسیله و فرصتی برای کنش نهادهای سیاسی مثل احزاب و سازمان‌ها و گروه‌های سیاسی است که خود باید تعریف کنند که چگونه عمل کنند. برای برخی امکان کنش حداکثری فراهم است و برای برخی دیگر نیست و دیگر مانده به شرایط و اینکه چه میزان کاندیدا در صحنه دارند، چه میزان به این موضوع اهمیت می‌دهند و چقدر انتخابات رقابتی است.

به هر حال این دو مقوله نافی یکدیگر نیستند. سیاست ورزی ابعاد مختلفی دارد که یکی هم بحث حضور در انتخابات است چه مجلس و چه ریاست جمهوری که در ذات کار سیاسی و احزاب و تشکل‌های سیاسی است. حال یک وقت عرصه تنگ است و امکان ندارد که جریانی آنطور که در فکر دارد و برنامه ریزی می‌کند در انتخابات وارد شود. خب بالاخره جای مانور کمتری پیدا می‌کند. اما اینگونه هم نیست که بگوییم این است و جز این نیست. من فکر می‌کنم که در عمل هم مثل دوره قبل برخی از احزاب اصلاح طلب در انتخابات خواهد بود و تعدادی هم به خاطر عدم امکان رقابت نخواهند بود .

پیرهادی: قالیباف مخالف وزارت سعید محمد نبود /تاخیر دولت در وادات خودرو غلط است /قوای دیگر هم شاسی بلند گرفته بودند/اصولگرایان به یک لیست می‌رسند

انصراف امیرآبادی از کاندیداتوری در انتخابات مجلس/بخاطر خنثی کردن شایعات افراد ناآگاه، کم‌اطلاع و مغرض کاندیدا شده بودم/هیچ تکلیفی برای حضور ندارم

این مساله در ۱۴ دی معلوم خواهد شد که شورای نگهبان چگونه تعامل خواهد کرد و خروجی آن چه خواهد بود. طبیعتا انتظاری که پس از صحبت‌های رهبری وجود دارد همین است که یک گشایشی شود و شاهد حضور کاندیداهای جریانات و احزاب مختلفی که ثبت نام کردند در رقابت باشیم. باید منظر اعلام نظر شورای نگهبان باشیم و ببینیم چه اتفاقی می‌افتد . طبیعتا اگر شانس رقابت بالا برود و امکان بستن لیست قوی و اقعی بین مجموعه‌های سیاسی اصلاح طلبان و معتدلین فراهم شود آنها راحت‌تر می‌توانند تصمیم بگیرند و با نیروهای بهتری در صحنه حاضر شوند.

کسانی که ثبت نام کردند در همان مرحله اولیه ثبت نام آنقدر نیست که جریان اصلاح طلب مثل مجلس دهم باز باشد. آن زمان کاندیداها زیاد بود و خیلی‌ها پشت لیست ماندند، اما الان شرایط آنگونه نیست و خبری که از ثبت نامی‌ها دارم نمی‌دانم شاید برخی ثبت نام کرده باشند و اعلام نکرده باشند. ولی اخباری که از ثبت نامی‌ها وجود دارد آنطور نیست که اصلاح طلبان دست پر باشند. در هر حال عده‌ای تلاش می‌کنند و کارهایی انجام می‌دهند. نیروهای اعتدالی و احزاب اصلاح‌طلبی مثل کارگزاران، ندای ایرانیان و اعتماد ملی که بتوانند در انتخابات فعال باشند. البته بستگی دارد که چه مقدار امکان رقابت داشته باشند.

۲۷۲۱۸