شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مالیات#جدید#قیمت

نقشه جدید دولت برای اخذ مالیات از مردم / قیمت بین کوین عقب نشینی کرد

اقتصاد نقشه جدید دولت برای اخذ مالیات از مردم / قیمت بین کوین عقب نشینی کرد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی در بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۶ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

در ماه نوامبر، تویوتا خودروهای بسیار بیشتری نسبت به قبل تولید کرد و به رکورد جدیدی دست یافت. این افزایش نسبت به سال گذشته که مشکلاتی برای تهیه قطعات وجود داشت، افزایش زیادی داشت و به این دلیل اتفاق افتاد که بسیاری از مردم می‌خواستند خودروهای خود را هم در ژاپن و هم در سایر کشورها خریداری کنند. تولید در ماه نوامبر به ۹۲۶۵۷۳ دستگاه رسید، در حالی که فروش جهانی ۱۴ درصد نسبت به سال قبل که خودروسازان در سراسر جهان به دلیل کمبود نیمه هادی ها، دچار مشکل شده بودند، افزایش یافت.

رئیس‌جمهوری آرژانتین، خاویر مایلی، در حال بررسی صدور یک اوراق قرضه دائمی برای پرداخت ۱۶ میلیارد دلار جایزه دعوی قضایی به Burford Capital است که ناشی از ملی شدن شرکت دولتی انرژی YPF است. مایلی پیشنهاد کرد که دولت باید نوع خاصی از اوراق را بدون تاریخ پایان مشخص و با مالیات اضافی به مردم بفروشد. این مالیات اضافی به نام وزیر اقتصاد سابق نامگذاری می‌شود و از شهروندان آرژانتینی اخذ می‌شود.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

سود مربوط به بخش صنایع چین در ماه نوامبر نسبت به سال قبل افزایش زیادی داشته است. این به دلیل مقایسه مطلوب با سال قبل و تلاش دولت برای رونق اقتصاد با اقدامات محرک بود. شرکت‌ها نسبت به سال گذشته ۲۹.۵ درصد سود بیشتری کسب کردند و این افزایش حتی بیشتر از ماه قبل بود. آنها همچنین از سرمایه گذاری‌های خود در ماه نوامبر درآمد زیادی کسب کردند که بر سود کلی آنها افزود. دولت در اواخر سال ۲۰۲۲ به اشتراک‌گذاری داده‌ها را متوقف کرد زیرا محدودیت‌های کووید باعث توقف کامل برخی از بخش‌های اقتصاد شد.

قیمت بیت کوین عقب نشینی کرد زیرا معامله گران ارزیابی می‌کردند که اگر تنظیم کننده‌ها با تایید نخستین صندوق‌های قابل معامله در مبادلات ایالات متحده که مستقیماً در توکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، انتظارات را برآورده کنند، چگونه بازارهای رمزنگاری ممکن است واکنش نشان دهند. بزرگترین ارز دیجیتال در روز گذشته ۲.۴ درصد کاهش یافت و در ساعت ۱۰: ۳۱ صبح چهارشنبه در سنگاپور با قیمت ۴۲۴۰۰ دلار معامله شد. قیمت بیت کوین امسال ۱۵۶ درصد افزایش یافته است.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

SoftBank Group Corp (سافت‌بانک شرکت مخابرات ژاپنی است، که در زمینه ارائه خدمات خطوط تلفن ثابت، شبکه تلفن همراه، خدمات اینترنت و پهن‌باند، بازاریابی و تجارت الکترونیک، همچنین در حوزه رسانه‌های گروهی فعالیت می‌نماید ) پس از خرید حدود ۷.۶ میلیارد دلار سهام T-Mobile US Inc (شرکت مخابرات امریکایی) شاهد افزایش زیادی در ارزش سهام خود بود. این اتفاق به دلیل هماهنگی قبلی با ادغام T-Mobile با Sprint (شرکت امریکایی است که در زمینه خدمات مخابراتی و شبکه در ایالات متحده امریکا، پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده فعالیت می‌کند ) در سال ۲۰۲۰ رخ داد.

تسلا در حال آماده شدن برای عرضه نسخه به روز شده خودروی محبوب مدل Y خود از کارخانه خود در شانگهای است. دلیل این اتفاق این است که سایر شرکت‌های خودروسازی چینی نیز با خودروهای جدید وارد بازار می‌شوند و رقابت در حال شدت گرفتن است. شرکت خودروهای برقی امریکایی آماده می‌شود تا نسخه به روز شده شاسی بلند مدل Y خود را در چین آغاز کند. آنها ممکن است تولید انبوه را از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز کنند.