شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#رئیس‌جمهور

۲ سردار بلندپایه سپاه که به کمک مردم زلزله زده رفتند

۲ سردار بلندپایه سپاه که به کمک مردم زلزله زده رفتند

ایسنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه شهید کاظمی فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه از جمله اولین مدیرانی بودند که برای امدادرسانی وارد منطقه زلزه زده بم شدند.

سیدمحمد حسینی در مراسم بیستمین سالگرد زلزله بم با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی و باستانی شهر بم اظهار داشت: برخی مورخان و جهانگردان قدمت شهرستان بم را سده پنجم قبل از میلاد عنوان کرده‌اند. این شهر از قدیم الایام به خاطر داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهره جهانی دارد که از مهمترین آثار آن می‌توان به ارگ قدیم بم اشاره کرد. امروز در کنار مسئولین میراث فرهنگی و گردشگری همه وظیفه داریم با ابزار رسانه‌ای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور، استان و شهر خود را به دیگران و سایر کشورها معرفی کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اقدام برخی از کشورها در احداث بارگاه و بنای یادبود برای شخصیت‌های ایرانی گفت: آنها حتی با مصادره مشاهیر از نداشته‌ها برای خود ظرفیت جذب گردشگر و درآمد ایجاد می کنند؛ لذا در چنین شرایطی باید شخصیت‌های برجسته و آثار تاریخی و جاذبه‌های طبیعی فراوان کشور را به خوبی معرفی کنیم.

حسینی حادثه زلزله بم را بسیار دردناک و غم انگیز توصیف کرد و با اشاره به همدردی و کمک‌رسانی همه ایرانیان در این حادثه خاطرنشان کرد: در این حادثه همه به میدان آمدند و سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه شهید کاظمی فرمانده وقت نیروی هوایی سپاه از جمله اولین مدیرانی بودند که برای امدادرسانی وارد منطقه شدند و به مدیریت و سروسامان دادن امور پرداختند و این حضور تاثیر زیادی در کاهش آلام زلزله زدگان داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه کشورمان همواره با حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله مواجه است، گفت: وقوع حوادث مختلف و متعدد باعث شده که امروز به سمت مقاوم سازی واحدهای مسکونی حرکت کنیم که در هنگام وقوع حوادث غیرطبیعی با آسیب و خسارت های کمتری مواجه باشیم.

وی در ادامه با تجلیل از رزمندگان و سلحشوران دیار کرمان در دوران دفاع مقدس گفت: جوانان این دیار چهره‌های درخشانی هستند که شجاعانه وارد میدان شدند و برای دفاع از ارزش‌های انقلاب و تمامیت ارضی کشور جانفشانی کردند و مایه مباهات است که مردم این خطه از چنین روحیه و فرهنگی برخوردار هستند.

معاون رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه گفت: اگر در زلزله بم همه مردم ایران برای کمک و امدادرسانی بسیج شدند تا آلام و اندوه مردم کاهش یابد، اما جنایتکاران صهیونیست که بویی از انسانیت نبرده‌اند حتی اجازه نمی‌دهند به مردم غزه آب، غذا و دارو ارسال شود و آنها را در محاصره غیرانسانی قرار داده‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهتمام دولت برای خدمت صادقانه، بی‌وقفه و شبانه روزی به مردم و رفع مشکلات کشور، گفت: با توجه به اینکه عملکرد چندین دولت را از نزدیک شاهد بوده‌ام، گواهی می‌دهم که این دولت با تمام وجود و بدون منت و چشم داشتی به دنبال گره‌گشایی از مشکلات و جبران کمبودها و کم کاری‌ها است.

وی حمایت دولت مردمی از بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دولت بر این باور است که اقتصاد باید مردمی شود و نقش دولت در این زمینه حمایت، نظارت و هدایت است و در این راستا در مناطق آزاد صدها بسته سرمایه گذاری آماده شده که سرمایه گذاران با کمترین زمان و دغدغه بتوانند، مشغول فعالیت شوند. همچنین با تعاملات و همکاری‌هایی که در سایه سیاست خارجی فعال و پویای دولت سیزدهم با کشورهای همسایه و دوست ایجاد شده و نیز عضویت کشورمان در سازمان شانگهای و گروه کشورهای نوظهور اقتصادی بریکس، زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری در کشور فراهم شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: رئیس جمهور به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش تولید و رونق اقتصادی بطور مرتب با اصحاب صنعت، تولیدگران، کارآفرینان و سرمایه گذاران جلسه و نشست تخصصی برگزار می کند و در سفرهای خارجی غالبا با ایرانیان خارج از کشور دیدار و آنان را به سرمایه گذاری در ایران ترغیب می کند.

حسینی در پایان افزود: دولت لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور را آماده کرده است تا با حمایت حقوقی و اقتصادی از هموطنان عزیزمان زمینه حضور و فعالیت های اقتصادی آنان را تسهیل کند.

۲۷۲۱۵