شهر خبر

کوثری: اسرائیل بداند ترور سردار رضی بدون پاسخ نخواهد بود /آماده ضربات سنگین ایران باشند

کوثری: اسرائیل بداند ترور سردار رضی بدون پاسخ نخواهد بود /آماده ضربات سنگین ایران باشند

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به شهادت سردار بلندپایه سپاه توسط اسرائیل، می‌گوید: رژیم صهیونیستی بداند که آنها را راحت نخواهیم گذاشت و بعداز طوفان‌الاقصی ضربات بعدی که توسط جبهه مقاومت انجام می‌شود قطعاً سنگین‌تر و بسیار اثرگذارتر بر پیکره صهیونیست و استکبار خواهد بود، اسرائیل خودش کاری می‌کند که ما در هر نقطه کره خاکی بهانه‌ای برای ضربه زدن بر پیکره آنها را داشته باشیم.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین با اشاره به ترور سردار رضی موسوی از سوی اسرائیل گفت: صهیونیست‌ها با هماهنگی استکبار جهانی یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه وقتی شکست می‌خورند، دست به اقداماتی نظیر ترور می‌زنند. واقعیت امر این است که طوفان الاقصی توسط حماس انجام شد و مردم غزه به این ترتیب مقاومت کردند که در نتیجه اسرائیل نتوانست به اهداف خود برسد، در نتیجه به همه جا چنگ می‌زند که بگوید ما هنوز زنده هستیم و می‌توانیم عملیات انجام دهیم، در صورتی که این قبیل اقدامات به معنای زیرپای خودشان را خالی کردن است.

فوری/ شهادت یکی از سرداران سپاه در سوریه در پی حمله اسرائیل+ عکس

هشدار ایران به اسرائیل بعد از ترور سردار رضی موسوی: پاسخ جنگ افروزی را در زمان و مکان مناسب خواهید گرفت /تاوان این جنایت را خواهید داد

وی گفت: اسرائیل قطعاً بداند که این اقدامات خبیثانه بی‌پاسخ نخواهد بود. شرایط فعلی مانند شرایط بعد از جنگ دوم جهانی نیست که اینها هر غلط و جنایتی دلشان بخواهد انجام دهند، قطعاً بدانند که اقدامات آنها پاسخ داده می‌شود و ضربات سنگین‌تری بر پیکره آنها وارد خواهد شد.

وی که جانشینی فرماندهی قرارگاه ثارالله را در کارنامه خود دارد، گفت: لذا اسرائیل بداند که با این اقدامات بی‌حساب و کتاب مرگ خود را نزدیک‌تر می‌کند. ما یک سردار رشید و بسیار عزیزمان را از دست دادیم اما حمله موشکی به افراد آن هم در منزل و یا محل کار هنر نیست، این یک جنایت و ترور رسمی است، لذا اسرائیل بداند که آنها را راحت نخواهیم گذاشت و بعداز طوفان‌الاقصی ضربات بعدی که توسط جبهه مقاومت انجام می‌شود قطعاً سنگین‌تر و بسیار اثرگذارتر بر پیکره صهیونیست و استکبار خواهد بود، اسرائیل خودش کاری می‌کند که ما در هر نقطه کره خاکی بهانه‌ای برای ضربه زدن بر پیکره آنها را داشته باشیم.

کوثری با بیان اینکه شاید به ظاهر اسرائیل بگوید که توانسته اقداماتی نظیر ترور انجام دهد، خاطرنشان کرد: اما بنده می‌گویم ترور شهید سردار سلیمانی و ترور شهید سید رضی موسوی اقدام تروریستی است، اگر اسرائیل توان جنگ دارد چرا در میدان حماس نمی‌توانند به اهداف خود دست پیدا کنند، لذا مردم می‌توانند تشخیص دهند کما اینکه مردم کشورهای جهان و حتی اروپا و آمریکا، مردم در حمایت از مردم غزه راهپیمایی می‌کنند و درخواست دارند که این جنایت‌ها قطع شود و آتش‌بس به صورت دائم برقرار شود اما به دلیل اینکه در حال حاضر اسرائیل میدان را از دست داده و در حال سقوط هستند مانند کسی که در حال غرق شدن در دریا است و به هر نحوی که شده می‌خواهد افراد دیگر را هم با خود ببرد. در حقیقت وضعیت فعلی اسرائیل هم به همین ترتیب است که در حال غرق شدن است و می‌گوید حالا که در حال غرق شدن هستند می‌خواهند کینه‌های خود را خالی کنند اما بدانند که قطعاً به نتیجه‌ای نمی‌رسند.

وی درباره شناختش از سردار شهید رضی موسوی گفت: بله از دور با شهید سید رضی موسوی هم‌رزم بودم. واقعیت امر این است که عملکرد سپاه قدس برون‌مرزی است از این‌رو در برخی جلسات و دید و بازدید با شهید سید رضی موسوی دیدار می‌کردیم اما در مورد اینکه با بنده با شهید سید رضی موسوی همکاری کردم یا خیر، واقعیت امر این است به دلیل اینکه او در نیروی قدس بوده از نزدیک همکای نداشتیم.

نماینده تهران گفت: اما خاطره‌ای که خود شهید سید رضی موسوی تعریف کردند به این ترتیب است که شهید سردار سلیمانی با نیروهای خود شوخی می‌کرد لذا شهید سلیمانی در شوخی با شهید موسوی به او می‌گوید که شما پا به سن گذاشتی و بهتر هدیه برای شما شهادت است. انشاالله همانطور که شهادت نصیب ایشان شده، نصیب ما هم شود چراکه دل ما برای دوستانمان تنگ شده است.

۲۱۱۲۷