شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#قیمت نفت

تلاطم دریای سرخ، قیمت نفت را زیر و رو کرد / امید مردم به خلاصی از بحران مسکن

اقتصاد تلاطم دریای سرخ، قیمت نفت را زیر و رو کرد / امید مردم به خلاصی از بحران مسکن

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۵ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

چندین شرکت بازی‌سازی چینی اعلام کرده‌اند که قصد دارند سهام خود را بازخرید کنند. این اتفاق به این دلیل رخ داد که وقتی دولت قوانین جدیدی را برای کنترل میزان پولی که مردم می‌توانند برای بازی‌ها خرج کنند، معرفی کرد، سرمایه‌گذاران نگران شدند. این شرکت‌ها امیدوارند که با بازخرید سهام خود، به سرمایه‌گذاران نشان دهند که نسبت به کسب و کار خود اطمینان دارند. جمعه گذشته، قانون گذاران، قوانینی را پیشنهاد کردند که بازی‌های آنلاین را از دادن جوایز به بازیکنان برای ورود روزانه به بازی، نخستین خرید یا خریدهای متوالی باز می‌دارد.

نفت پس از ثبت بزرگترین صعود هفتگی در بیش از دو ماه گذشته، با اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ پس از موجی از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در آبراه حیاتی، ثابت ماند. قیمت نفت خام برنت به بیش از ۷۹ دلار در هر بشکه رسید و وست تگزاس اینترمدیت امریکا نزدیک به ۷۴ دلار معامله شد. برخی از کشتی‌ها به دلیل حملات مجبور شدند مسیر خود را تغییر دهند، بنابراین اکنون گروهی از کشتی‌ها برای کمک به محافظت از کشتی‌های تجاری با یکدیگر همکاری می‌کنند. یک شرکت بزرگ کشتیرانی، A.P. Moller-Maersk A/S، آماده می‌شود تا دوباره از مسیری که به کانال سوئز متصل می‌شود، استفاده کند.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal ) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

روز دوشنبه اعلام شد که واحد خودروی کوچک تویوتا موتور، Daihatsu Motor به ۴۲۳ تامین‌کننده داخلی که با آنها روابط تجاری مستقیم دارد، غرامت پرداخت خواهد کرد زیرا کارخانه‌های آن در ژاپن به دلیل یک رسوایی ایمنی بیکار مانده‌اند. سخنگوی این شرکت گفت که این متخصص خودروهای کوچک، تولید خود را در ژاپن تا پایان ماه آینده متوقف کرده است.

معامله سهام‌های آسیایی در روز سه شنبه با احتیاط بیشتری انجام می‌شود، این در حالی است که ارزش دلار نزدیک به پایین‌ترین سطح پنج ماهه خود باقی ماند. علت این موضوع آن است که کاهش تورم در ایالات متحده باعث شد مردم فکر کنند که احتمال دارد فدرال رزرو در آینده نزدیک نرخ بهره را کاهش دهد. معاملات روز بعد از کریسمس آرام خواهد بود زیرا برخی از بازارها مانند بازارهای استرالیا، نیوزلند و هنگ کنگ به دلیل تعطیلات Boxing Day بسته خواهند بود.

 

روزنامه گاردین (The Guardian) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

اکثر مردم لندن به جای تلاش برای یافتن خانه‌های ارزان‌تر در خارج از لندن، در جای خود می‌مانند و امیدوارند که از بحران مسکن در شهر خلاص شوند. لندنی‌ها امسال حدود ۲۹ میلیارد پوند (۳۷ میلیارد دلار) برای خانه‌های خارج از لندن خرج کردند. تعداد افرادی که لندن را به دنبال مسکن ارزان‌تر ترک می‌کنند در سال گذشته افزایش داشت. اکنون تعداد خانه‌های خریداری شده در خارج از لندن به بیش از ۶۹۰۰۰ خانه کاهش یافته است که کمترین میزان در ۹ سال گذشته است. خانواده‌های بریتانیایی امسال با چالش‌هایی جدی مواجه شده‌اند، زیرا نرخ وام‌های مسکن بالاترین میزان در ۱۴ سال گذشته را داشته است و تورم همچنان بالا بوده است.

خودروسازان بزرگ ژاپنی قصد دارند در پنج سال آینده ۴.۳۴ میلیارد دلار در تایلند سرمایه‌گذاری کنند. این به تایلند کمک می‌کند تا به سمت ساخت وسایل نقلیه الکتریکی بیشتر حرکت کند. تویوتا و هوندا هر کدام حدود ۵۰ میلیارد بات، ایسوزو موتورز ۳۰ میلیارد بات و میتسوبیشی موتورز ۲۰ میلیارد بات سرمایه‌گذاری خواهند کرد. آنها قصد دارند از این پول برای ساخت وانت‌های برقی استفاده کنند.