شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#برنج#واردات

بعد از فساد چای منتظر فساد واردات برنج باشیم؟

نماینده رشت: مافیای برنج با قدرت در حال پیشبرد اهداف خود است. فراموش نکنیم که فساد چای دبش بخشی از مافیا بود. احتمال دارد رئیس‌جمهوری را به مجلس دعوت کنیم.

جماران: کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ به خبرنگار جماران گفت: به نظر می‌رسد که مافیای برنج با قدرت در حال پیشبرد اهداف خود است و دولتی‌ها نیز در این خصوص اختیاری از خود ندارند. قطعا در واردات ۲ میلیون تن برنج فساد وجود دارد و دولت که ادعای مبارزه با فساد دارد را باید به این موضوع ورود می‌کرد.

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ در گفت‌وگو با خبرنگار جماران گفت: علی‌رغم برگزاری یک جلسه نظارتی با موضوع برنج در مجلس و حضور وزرای مربوطه در این جلسه، و همچنین برگزاری جلسه با آقای مخبر معاون اول رئیس‌جمهوری و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی؛ کسی پاسخگوی واردات ۲ میلیون تن برنج به کشور نشده است.

وی افزود: شاهد هستیم که از ابتدای آذرماه دوباره ثبت سفارش برنج انجام می‌شود. جالب است که در اواخر ماه آذر یک کشتی با ۳۵۰ تن برنج نیز در کشور تخلیه شده است.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: به نظر می‌رسد که مافیای برنج با قدرت در حال پیشبرد اهداف خود است و دولتی‌ها نیز در این خصوص اختیاری از خود ندارند.

وی گفت: قطعا در واردات ۲ میلیون تن برنج فساد وجود دارد و دولت که ادعای مبارزه با فساد دارد را باید به این موضوع ورود می‌کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس، گفت: اگر واردات برنج ادامه پیدا کند راهی جز استیضاح وزیر جهاد کشاورزی برای مجلس باقی نمی‌ماند.

احتمال دارد رئیس‌جمهوری را به مجلس دعوت کنیم

کوچکی‌نژاد اظهارکرد: نمایندگان مناطق شمالی کشور این موضوع را پیگیری خواهند کرد و حتی احتمال دارد که رئیس‌جمهوری را نیز برای پاسخگویی بابت این اتفاق به مجلس دعوت کنیم.

وی بیان کرد: واقعیت امر این است که زندگی کشاورزان شمال کشور در حال نابودی است و واردات بی‌رویه برنج به این قشر از جامعه در سال آینده آسیب جدی وارد خواهد کرد.

یک مافیا در پشت پرده برنج وجود دارد

نباید فراموش کنیم که فساد چای دبش بخشی از مافیا بود

کوچکی‌نژاد در بخش دیگری از این گفت‌وگو، بیان کرد: به نظر می‌رسد که یک مافیا در پشت پرده برنج وجود دارد زیرا نمایندگان مجلس مصوب کرده‌اند که دیگر برنج وارد کشور نشود.

وی ادامه داد: نباید فراموش کنیم که فساد چای دبش بخشی از مافیا بود و امروز آقای رئیسی و قوه قضاییه باید در کنار هم با اینگونه فسادها مقابله کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ تاکید کرد: حتی در ماه‌های آخر مجلس یازدهم نیز این عزم وجود دارد که با واردات برنج مقابله شود و قطعاً در صورت ادامه‌دار بودن این موضوع وزیر جهاد کشاورزی استیضاح خواهد شد.

کوچکی‌نژاد در پایان گفت: مافیا دو بخش داخلی و خارجی دارد و در موضوعات مختلف شاهد هستیم که اقدام به دور زدن قانون می‌کند. متاسفانه این مافیا با ارز دولتی اقدام به خرید برنج و امثالهم می‌کند و همان محصول را به قیمت آزاد به مردم می‌فروشد. اما آنچه مسلم است که افرادی در بدنه مافیا حضور دارند که در مراکز تصمیم‌گیری کشور نفوذ دارند.