شهر خبر

یک هشدار مهم به متقاضیان گواهی‌نامه بین‌المللی

یک هشدار مهم به متقاضیان گواهی‌نامه بین‌المللی

ایسنا نوشت: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی هشدار داد گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی صادرشده از سوی شرکت‌های متفرقه فاقد اعتبار قانونی است.

امید شریفی، مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به دنبال تبلیغات صدور گواهی‌نامه‌های ۵، ۱۰ و ۲۰ ساله و بروز مشکلات متعدد برای مسافران ایرانی در خارج از کشور، یادآور شد: در راستای اطلاع‌رسانی‌های پیشین و بر اساس اعلام فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) به اطلاع متقاضیان دریافت گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی می‌رساند، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی بر اساس قوانین بین‌المللی و داخلی تنها مرجع رسمی و قانونی صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در ایران است.

شریفی تاکید کرد: به منظور پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در کشور مقصد برای گردشگران و مسافران ایرانی، به متقاضیان تأکید می‌شود، تنها به مراکز مجاز صدور گواهی‌نامه بین‌المللی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنند.

او با بیان اینکه مراجع مجاز صدور گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی در هر کشور، نمایندگان رسمی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی (FIA) هستند، اظهار کرد: متقاضیان دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی توجه داشته باشند که بر اساس قانون اصلاح ماده ۲۲ قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مصوب ۱۳۸۸/۶/۱۷ مجلس شورای اسلامی و همچنین کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۸ وین و ۱۹۴۹ ژنو، وظیفه صدور گواهی نامه‌های رانندگی بین‌المللی و سایر اسناد و مدارک بین‌المللی خودرو در ایران، تنها بر عهده کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است.

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی گفت: صدور هر نوع گواهی‌نامه رانندگی بین‌المللی از سوی سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی است و گواهی‌نامه‌های صادرشده از سوی شرکت‌ها و افراد سودجو، کلاهبرداری بوده و متأسفانه مشکلات زیادی را برای هموطنانمان در نقاط مختلف جهان به وجود آورده است.

شریفی گفت: متقاضیان برای دریافت گواهی‌نامه‌های رانندگی بین‌المللی یک و سه‌ساله می‌توانند با در دست داشتن اصل گواهی‌نامه رانندگی ایرانی خود و همچنین تصویر گذرنامه و یک قطعه عکس ۴*۳ به دفاتر اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و نمایندگی‌های رسمی آن در سراسر کشور مراجعه و برای دریافت این مجوز بین‌المللی به صورت غیرحضوری هم به وب‌سایت رسمی کانون به نشانی WWW.TACI.IR قسمت صدور اسناد مراجعه کنند و با ثبت درخواست غیرحضوری، گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی خود را در سراسر کشور از طریق پست در منزل و یا محل کار، دریافت کنند.

مدیر روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی یادآور شد: کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ارائه خدمات غیرحضوری صدور گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی با تحویل چندساعته را در شهر تهران راه‌اندازی کرده است و شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت رسمی کانون درخواست خود برای بهره‌مندی از سرویس‌های طلایی و نقره‌ای را ثبت کنند.

به گفته او، گواهی‌نامه بین‌المللی شهروندان تهرانی که به این روش درخواست خود را ثبت کنند، ظرف چند ساعت توسط سفیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به در منزل و یا محل کار آن‌ها ارسال خواهد شد. خدمات غیرحضوری گواهی‌نامه بین‌المللی رانندگی به منظور فراهم آوردن رفاه حال متقاضیان، پیشگیری از ترددهای غیرضروری، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایجاد و ارائه می‌شود. همچنین، شماره تلفن ۰۹۶۲۹ به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی در خصوص مدارک مورد نیاز و اطلاعات دفاتر اصلی و نمایندگان مجاز کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در سراسر کشور است.

۴۷۲۳۶