شهر خبر

رونمایی از سامانه جدید قدرت هوایی ایران/ خبر سرتیب نصیرزاده درباره استقلال آموزشی نیروهای مسلح از وزارت علوم +جزئیات

رونمایی از سامانه جدید قدرت هوایی ایران/ خبر سرتیب نصیرزاده درباره استقلال آموزشی نیروهای مسلح از وزارت علوم +جزئیات

ایرنا نوشت: جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح از انتشار و ابلاغ نقشه جامع علمی نیروهای مسلح با تبیین جهت‌گیری‌ها و اهداف خبر داد.

امیر سرتیپ عزیز نصیرزاده روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش که در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه و رتبه علمی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در بین دانشگاه‌های جهان ارتقای چشمگیری داشته و جایگاه خوبی پیدا کرده البته جای رشد دارد و حتی در بعضی موارد از دانشگاه‌های معتبر پیشی گرفته است.

وی ادامه داد: این دانشگاه در رتبه بندی دوره قبل بین ۹۹ دانشگاه رتبه ۹۲ را کسب کرده و امروز از بین ۱۱۱ دانشگاه و موسسه آموزش عالی رتبه ۳۴ کسب کرده و به عنوان یکی از مراجع علمی در میان دانشگاه های معتبر شناخته می شود.

هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش درباره نقشه دشمنان برای جوانان ایران

آمادگی کامل نیروی دریایی ارتش در مقابل تهدیدات دشمن به روایت سرلشکر موسوی

وی با بیان اینکه دافوس در بین‌المللی‌سازی بسیار کار کرده است، افزود: حضور کشورهای دوست در دافوس در راستای همین بین المللی‌سازی است.

جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح در ادامه درباره جایگاه علم و دانش اظهار کرد: روایات و جملات بسیاری از بزرگان تاریخ درباره اهمیت علم‌آموزی و دانش وجود دارد و رسول اکرم (ص) و امیرالمومنین(ع) و ائمه معصومین همواره بر دانش آموزی و علم تاکید کرده اند.

سرتیپ نصیرزاده تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کسی به ما زور نگوید و قدرتمند و با اقتدار باشیم و در جوامع بین المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم باید در حوزه دانش و پژوهش پیشرفت کنیم و پیشرفت و قدرت در گرو دانش و پژوهش است. البته پژوهش و به نتیجه رساندن آن، صبر و تحمل می‌خواهد و همه مسئولان باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی درباره اقدامات ستاد کل نیروهای مسلح برای ارتقای جایگاه علمی و توسعه پژوهش در این ستاد گفت: در این رابطه نقشه جامع علمی نیروی مسلح با تبیین جهت‌گیری‌ها و اهداف منتشر و ابلاغ و شورای عالی راهبردی علم و فناوری تشکیل شده است که وظیفه آن ارتباط بین دانشگاه‌های نظامی و بیرون است.

جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح یادآورشد: استقلال آموزشی نیروهای مسلح از وزارت علوم را دریافت کرده ایم و اختیارات شورای عالی انقلاب فرهنگی به ستادکل تفویض شد و آیین نامه‌های آن در حال تنظیم است که بزودی ابلاغ خواهد شد.

سرتیپ نصیرزاده با بیان اینکه پژوهش را اصل قرار داده ایم، افزود: به دنبال اجرای بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه پژوهش و علم و فناوری هستیم.

در این مراسم سامانه سنجش قدرت هوایی رونمایی شد.

۲۷۲۱۸