شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آنلاین#منچستر

چراغ سبز دولت به صنعت بازی‌های آنلاین / تکلیف فروش سهام منچستر یونایتد مشخص شد

اقتصاد چراغ سبز دولت به صنعت بازی‌های آنلاین / تکلیف فروش سهام منچستر یونایتد مشخص شد

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی‌گذار و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۴ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

پس از محدودیت‌های پیشنهادی اخیر که منجر به زیان مالی قابل توجهی برای شرکت‌های بزرگ بازی شد، نهاد نظارتی چین به ۱۰۵ بازی آنلاین جدید چراغ سبز نشان داد و حمایت خود را از صنعت بازی نشان داد. دولت چین تایید خود را برای برخی بازی‌های آنلاین جدید صادر کرد که آنها آن را نشانه خوبی برای رشد صنعت بازی در چین می‌دانند. بازی Tencent به نام "Counter War: Future" و بازی NetEase "Firefly Assault" مجوز انتشار گرفتند.

انویدیا، یک سازنده تراشه امریکایی، و کارمندانش ۱۵ میلیون دلار به سازمان‌های غیرانتفاعی در اسرائیل و دیگر کشورها کمک کرده‌اند تا به غیرنظامیان آسیب دیده از درگیری بین اسرائیل و گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس کمک کنند. انویدیا روز یکشنبه گفت که هزاران کارمند از بیش از ۳۰ کشور در مجموع ۵ میلیون دلار کمک کردند که شرکت مطابق با برنامه ویژه‌ای که برای کمک به افراد آسیب دیده از جنگ معرفی شده بود، این مبلغ را دوبرابر کرد و به ۱۰ میلیون دلار رساند.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

بانک مرکزی روسیه قبل از تصمیم گیری در مورد کاهش نرخ بهره، دو تا سه ماه صبر خواهد کرد تا مطمئن شود که تورم در حال کاهش است. بانک مرکزی در ماه دسامبر نرخ بهره اولیه خود را به ۱۶ درصد افزایش داد و پنجمین افزایش متوالی را رقم زد. این کار برای مقابله با تورم بالا انجام شد. نابیولینا ( رئیس بانک مرکزی روسیه) گفت که هنوز مشخص نیست که تنظیم‌کننده دقیقا چه زمانی کاهش نرخ‌ها را آغاز خواهد کرد.

Micron Technology Inc (شرکت صنایع نیمه‌رسانای امریکایی ) برای حل و فصل یک دعوی بزرگ مربوط به سرقت مالکیت معنوی با یک رقیب چینی برجسته که توسط دولت حمایت می‌شود، به توافق رسیده است، زیرا این شرکت امریکایی برای بهبود روابط خود با دولت چین تلاش می‌کند. Micron و Fujian Jinhua Compact Circuit برای حل و فصل اختلافات حقوقی خود در سراسر جهان توافق کردند. هر دو شرکت شکایات خود علیه یکدیگر را کنار می‌گذارند. دولت چین به دلیل نگرانی در مورد امنیت سایبری در ماه می، استفاده از تراشه‌های Micron را در سیستم‌های مهم متوقف کرد. ایالات متحده همچنین در تلاش است تا پکن را از دستیابی به بهترین تراشه‌های کامپیوتری و جدیدترین روش‌های ساخت تراشه باز دارد.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

میانگین سهام Nikkei ژاپن روز دوشنبه افزایش یافت زیرا مردم فکر می‌کنند که ایالات متحده ممکن است نرخ بهره را کاهش دهد. این امر همچنین باعث شد تا S&P ۵۰۰ و Nasdaq که شاخص‌های سهام نیز هستند، در پایان هفته گذشته صعود کنند. اما ارزش سهام شرکت‌های کشتیرانی کاهش یافت زیرا مردم انتظار دارند که کشتی‌های بیشتر در دریای سرخ باعث کاهش قیمت‌ها در این حوزه شود. شاخص Nikkei، یکی از شاخص‌های اصلی بازار سهام در ژاپن، با ۰.۳۷ درصد افزایش به ۳۳۲۹۱.۳۹ در ظهر رسید. در همان زمان، Topix، دیگر شاخص گسترده تر بورس نیز با ۰.۱۹ درصد افزایش به ۲۳۴۰.۹۷ رسید.

Jim Ratcliffe میلیاردر با موفقیت بخشی از منچستریونایتد را خرید. او سایر طرف‌های ذینفع مانند کشورهایی که دارای پول نفت زیاد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ هستند را شکست داد. این روند رقابتی و بحث برانگیز بود، اما او در صدر قرار گرفت. شرکت سر جیم رتکلیف، گروه Ineos، قصد دارد ۲۵ درصد از کل باشگاه فوتبال را به قیمت ۳۳ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. ارزش کل باشگاه حدود ۵.۴ میلیارد دلار است که کمی کمتر از برآورد اولیه ۶ میلیارد دلاری است.