شهر خبر

سمند جدید در راه بازار / ویژگی ها و مشخصات محصول جدید ایران خودرو

خودرو سمند جدید در راه بازار / ویژگی ها و مشخصات محصول جدید ایران خودرو

گروه صنعتی ایران خودرو مدل جدید سمند را امکانات و ویژگی های جدید معرفی کرد.

گروه خودروسازی ایران خودرو یکی از بزرگترین و موفق‌ترین شرکت‌های خودروسازی در ایران است. این شرکت با هدف تولید خودروهای ایرانی تاسیس شد و در حال حاضر با بیش از ۳۰ هزار نیروی کار و تولید بیش از ۱۰۰ هزار خودرو در سال، یکی از بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی در خاورمیانه است. ایران خودرو با تولید خودروهای متنوع از جمله خودروهای سواری، وانت، کامیونت و اتوبوس، توانسته است بازار خودرو ایران را به خود اختصاص دهد و در بازارهای خارجی نیز فعالیت داشته باشد. همچنین، این شرکت با توجه به تکنولوژی‌های روز دنیا، در حال تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز است.

 سمند جدید ایران خودرو یعنی سورن پلاس بنزینی تنها با کد کلاس ۵۷۵۳۰ تولید می شود و به دست مشتریان می رسد. این خودرو از نظر سطح امکانات رفاهی و ایمنی در جایگاه بالاترین تیپ سورن پلاس بنزینی قرار دارد. باید گفت که تمام امکانات رفاهی سورن پلاس در کد کلاس ۵۷۵۳۰ باقی مانده و صرفاً این خودرو با استانداردهای اجباری جدید هماهنگ شده است.

مشخصات فنی سورن پلاس جدید

سورن پلاس جدید با کد کلاس ۵۷۵۳۰ به پیشرانه EF۷ مجهز است. این پیشرانه ۱.۶۵ لیتری ۱۱۳ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۳ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این خودرو از نوع ۵ سرعته دستی است و توان را به چرخ های جلو می رساند. همچنان فناوری CVVT در پیشرانه این تیپ سورن پلاس بنزینی دیده می شود. ایران خودرو برنامه دارد تا در آینده نزدیک سورن پلاس را با پیشرانه EF۷ پلاس و جعبه دنده شش سرعته دستی به بازار عرضه کند.

امکانات رفاهی و ایمنی سورن پلاس

سورن پلاس کد ۵۷۵۳۰ به دو کیسه هوا، شیشه های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی جلو و کاسه ای عقب، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، سنسور پارک و دوربین دنده عقب، چراغ روشنایی روز، پوزیشن لامپ، تریم داخلی پارچه ای، پشتی برقی صندلی های جلو، کروز کنترل، زیر آرنجی جلو و عقب، آینه های تاشو برقی و… مجهز است.

در سورن پلاس جدید زه روی درها حذف شده است. همچنین امکاناتی مانند نشانگر تعویض دنده، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی به این خودرو اضافه شده است. از سویی سورن پلاس ۵۷۵۳۰ با برخی تغییرات جزئی استاندارد حفاظت از عابر پیاده را به دست آورده است.