شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت سوخت

برای کدام خودروها کارت سوخت صادر نمی شود؟

اقتصاد برای کدام خودروها کارت سوخت صادر نمی شود؟

رییس ستاد سوخت کشور درباره سهمیه بندی بنزین گفت: تاکسی‌ها طبق هماهنگی صورت گرفته با اتحادیه تاکسیرانی در اولویت اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس بیمه شخص ثالث هستند.

سهمیه بنزین خودروها به میزان مصرف سوخت توسط هر خودرو و اهمیت حفظ محیط‌زیست برای کاهش آلودگی هوا ارتباط دارد. سهمیه سوخت معمولاً به عنوان میزان حداکثر سوختی که یک خودرو می‌تواند مصرف کند در یک دوره زمانی مشخص تعریف می‌شود. این سهمیه ممکن است بر اساس ویژگی‌های فنی خودرو مانند موتور، وزن و ابعاد، و همچنین معیارهای مصرف سوخت تعیین شود. اهداف سهمیه سوخت شامل کاهش مصرف سوخت، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و حفظ منابع طبیعی می‌باشد.

احمدی فینی، سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور گفت: بر اساس ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث برای ناوگانی که بیمه شخص ثالث ندارند کارت سوخت صادر نمی شود و در خصوص عدم تخصیص سهمیه سوخت به این خودروها نیز در حال برنامه ریزی هستیم که با اولویت ناوگان حمل و نقل عمومی اجرایی خواهد شد.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور بیان کرد: پس از اجرای موفق ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در بخش ناوگان نفت گازسوز از حدود یک ماه پیش برنامه ریزی جهت نحوه اجرای این قانون در بخش ناوگان بنزین سوز را آغاز کرده ایم .

وی بیان کرد: مطابق پیشنهاد کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث، مقرر شده است تا گام اول اجرای طرح در بخش ناوگان بنزین سوز از ابتدای دی ضمن اطلاع‌رسانی به تمامی دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه به مدت ۱ ماه، از حوزه ناوگان عمومی سواری (تاکسی ها) با هماهنگی اتحادیه تاکسیرانی و سازمانهای مربوطه صورت می گیرد.

او بیان کرد: از حدود یک ماه پیش این اطلاع رسانی را برای رانندگان آغاز کرده‌ایم به طوری که راننده هنگام مراجعه به جایگاه برای زدن سوخت در صورت نداشتن بیمه شخص ثالث یک هشدار و آلارم به راننده هنگام زدن سوخت داده شود.

احمدی فینی تاکید کرد: در ابتدا اجرای این قانون را برای خودروهای سنگین قرار دادیم که تاکنون استقبال خوب بوده و بیش از ۵۰ درصد رانندگان ناوگان سنگین اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث خود کردند.

سرپرست ستاد مدیریت سوخت حمل و نقل کشور اظهار کرد: از فردا اول دی ماه طرح تخصیص سوخت براساس بیمه شخص ثالت برای رانندگان خودروهای سواری اجرا می‌شود به طوری اگر رانندگان در بازه زمانی مهلت یک ماهه اقدام به تمدید بیمه شخص ثالث نکنند، سهمیه سوخت آن‌ها قطع خواهد شد.