شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#نخست وزیر

موضع جدید نتانیاهو در مورد ادامه جنگ

موضع جدید نتانیاهو در مورد ادامه جنگ

ایسنا نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که این رژیم تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شود و تصمیم بر ادامه جنگ را تنها خود این رژیم می‌گیرد.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه گفت: جنگ در غزه بهای سنگینی برای ما دارد اما گریزی از آن نیست. ما به جنگ تا زمان تحقق اهدافمان یعنی از بین بردن حماس، آزادی اسرا و تضمین تهدید نشدن از غزه ادامه می‌دهیم.

وی گفت: ما تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی‌شویم و تصمیم ادامه جنگ را تنها خود ما می‌گیریم. من به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفتم که تا زمان تحقق پیروزی به جنگ ادامه خواهیم داد و او گفت که این مسئله را درک می‌کند.

نتانیاهو شامگاه شنبه در تماس تلفنی با جو بایدن از موضع آمریکا در شورای امنیت که مانع تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه شد، قدردانی کرد. نتانیاهو به بایدن گفت که تا زمان تحقق تمام اهداف به جنگ غزه ادامه می‌دهد.

بایدن نیز به خبرنگاران در واشنگتن گفته که از نتانیاهو نخواسته جنگ در غزه را متوقف کند.

نتانیاهو از آغاز جنگ تأکید کرده که هدف رژیم صهیونیستی از بین بردن حماس و آزادی اسرای صهیونیست در غزه است اما به رغم گذشت هفتاد و نه روز از جنگ هنوز نتوانسته این اهداف را محقق کند و ارتش این رژیم نیز متحمل خسارت‌های سنگینی شده است. این خسارت‌ها باعث شد اخیرا تیپ گولانی که از کارآزموده‌ترین تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی بود، از جنگ غزه عقب نشینی کند.

از شامگاه شنبه تاکنون نیز ۱۴ سرباز رژیم صهیونیستی در درگیری‌های غزه کشته شده‌اند.

از هفتم اکتبر ارتش رژیم صهیونیستی جنگ ویرانگری را علیه غزه به دنبال عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین آغاز کرد که به شهادت بیش از ۲۰ هزار فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۵۰ هزار تن دیگر منجر شده است.

310310