شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنرمند#جدید#مستند

کاظم چلیپا با «به رنگ خیال» به سیما می‌آید/ پرتره هنرمند انقلاب

کاظم چلیپا با «به رنگ خیال» به سیما می‌آید/ پرتره هنرمند انقلاب

مستند «به رنگ خیال» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرانک آرتا تولید جدید شبکه مستند درباره کاظم چلیپا نقاش و مدرس دانشگاه یکشنبه ۳ دی ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

به گزارش به نقل از روابط‌عمومی شبکه مستند، فیلم «چلیپا، یاد» دومین قسمت از مجموعه مستند «به رنگ خیال» پرتره کاظم چلیپا نقاش ایرانی است، هنرمندی که نقاشی را از پدرش حسن اسماعیل‌زاده نقاش سبک قهوه‌خانه آموخت.

چلیپا تاکنون در نمایشگاه‌های خارجی زیادی از جمله لندن، بیرمنگام، هلند، سوریه، لبنان و نمایشگاه‌های داخلی در شهرهای گوناگون شرکت داشته است، وی کسب مقام اول نمایشگاه بین‌المللی هنرهای ظریفه ژاپن در سال ۱۳۷۱ را در کارنامه هنری‌اش ثبت کرده‌ است.

این هنرمند برنده جایزه دست‌خط زرین امام (ره) در سالگرد جنگ ایران و عراق و برنده قلم‌موی زرین جایزه ویژه و دیپلم افتخار شده‌است. داوری نمایشگاه‌های مختلف تجسمی نیز از دیگر فعالیت‌های این هنرمند محسوب می‌شوند. چلیپا همچنین عضو افتخاری انجمن نقاشان آذربایجان است. وی در کنار ناصر پلنگی، حبیب‌الله صادقی، حسین خسروجردی و چند نفر دیگر به «نقاشان انقلاب» مشهور هستند.

پژوهشگر، تهیه‌کننده و کارگردان این مستند تلویزیونی فرانک آرتا است و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربردار و صدابردار محمدرضا دلشاد و تدوین و صداگذاری دنیا چهرازی اشاره کرد. «به رنگ خیال» امشب ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود تکرارش روز بعد ساعت ۹ است.

۲۲۰