شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#موبایل

کلاه برداری ۵ میلیاردی با موبایل / این برنامه بانکی را نصب نکنید

اقتصاد کلاه برداری ۵ میلیاردی با موبایل / این برنامه بانکی را نصب نکنید

معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: کلاهبرداران اینترنتی در ۱۰ روز اخیر با استفاده از حربه بروزرسانی برنامه‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کرده‌اند.

بازارهای مالی مکان‌هایی هستند که افراد، شرکت‌ها و دولت‌ها برای خرید و فروش اوراق بهادار، ارزها، سایر دارایی‌های مالی و کالاها به منظور انجام تبادلات مالی جمع می‌شوند. این بازارها نقش حیاتی در اقتصاد جهانی دارند و باعث انتقال سرمایه، ریسک، و قیمت‌ها در سراسر جهان می‌شوند. انواع مختلفی از بازارهای مالی وجود دارند که شامل بازارهای سهام، بازار ارز، بازار سرمایه، و بازارهای مشتقه مانند بازارهای آتی و گزینه‌ها هستند. این بازارها تأثیر گسترده‌ای بر اقتصاد جهانی و زندگی روزمره افراد دارند و می‌توانند به تنوع و ریسک مالی برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها منجر شوند.

معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: در مدت ۱۰ روز گذشته ۵ میلیارد ریال کلاهبرداری از طریق همراه بانک‌های جعلی در استان یزد انجام گرفته است.

محمد نعیمی‌نژاد با اشاره به نقش بالای تلفن همراه در زندگی روزمره گفت: برنامه‌های بانکی از جمله برنامه‌های کاربردی برای زندگی امروزی است که همیشه مورد توجه کلاهبردارن این حوزه قرار دارد.

وی افزود: کلاهبرداران اینترنتی در ۱۰ روز اخیر با استفاده از حربه بروزرسانی برنامه‌های بانکی بیش از ۵ میلیارد ریال از شهروندان یزدی کلاهبرداری کرده‌اند.

معاون فضای مجازی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد بر لزوم نصب برنامه‌های کاربردی از منابع رسمی تاکید و تصریح کرد: برنامه‌های بانکی باید حدالامکان از سایت‌های رسمی بانک‌های عامل نصب و به‌روزرسانی شود.

وی یادآور شد: در این روش کلاهبرداران با در اختیار قرار دادن نرم افزار جعلی اطلاعات کاربری شهروندان را ضبط و نسبت به خالی کردن حساب آن‌ها اقدام می‌کنند.