شهر خبر

ترامپ: کامالا هریس رئیس‌جمهور بهتری در مقایسه با بایدن خواهد بود

ترامپ: کامالا هریس رئیس‌جمهور بهتری در مقایسه با بایدن خواهد بود

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر جو بایدن رئیس جمهور کنونی این کشور و رقیب خود برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ را زیر سوال برد و گفت که کامالا هریس معاون رئیس جمهور این کشور در مقایسه با بایدن، رئیس جمهور بهتری خواهد بود و مسئولیت خود را بهتر انجام خواهد داد.

به نقل از تارنمای هیل، دونالد ترامپ که با یک رادیوی جمهوریخواه مصاحبه می کرد درباره اینکه آیا رای بایدن با هریس برابر خواهد بود، گفت: «فکر می کنم اینطور باشد».

ترامپ افزود: مطمئن نیستم که بایدن حتی "به خط شروع" برسد. به نظر می رسد که بایدن به دلایل زیادی به هریس توجه دارد. او باید هریس را انتخاب کند. من این تصمیم را درک می کنم. به نظر می رسد که دموکرات ها، اگر بایدن نامزد نشود، باید هریس را معرفی کنند.

ترامپ در عین حال ادعا کرد: من فکر می کنم هریس بهتر از بایدن باشد. این نظر من است.

ترامپ پیش از انتخابات ماه آینده آیووا و مقدماتی نیوهمپشایر، که رسماً فصل مقدماتی انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا را آغاز خواهد کرد، نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه است.

بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا، همچنان نامزد اول حزب خود است و احتمالا این دو در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ آمریکا بار دیگر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

تارنمای موسسه گالوپ در تازه ترین نظرسنجی خود اعلام کرد به رغم افزایش بسیار جزیی محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا از رقم ۳۷ درصد در ماه های اکتبر و نوامبر (مهر-آبان)، اما برای پنجمین بار میزان محبوبیت او در سال ۲۰۲۳ به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

بر اساس نظرسنجی گالوپ که در فاصله زمانی یکم تا ۲۰ دسامبر (۲۹-۱۰ آذر) و در میانه جنگ اسرائیل و غزه صورت گرفت، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای دریافت کمک از این کشور به واشنگتن سفر کرد و جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا به آغاز تحقیقات استیضاح بایدن رای دادند.

محبوبیت بایدن حتی در بین دموکرات ها نیز کاهش یافته و در حال حاضر به ۷۸ درصد رسیده است که پایین ترین میزان محبوبیت او در بین هم حزبی هایش از زمان روی کار آمدن در ژانویه ۲۰۲۱ است. ماه گذشته میزان محبوبیت بایدن در بین حزب دموکرات ۸۳ درصد بود.

رتبه کنونی بایدن بدتر از سایر روسای جمهور معاصری است که این مقطع از دوران ریاست جمهوری خود بسر می برند

گالوپ افزود: نگاهی به رتبه محبوبیت هفت رئیس جمهوری پیشین آمریکا که در مقطع کنونی از ریاست جمهوری بایدن قرار داشتند نشان می دهد که شاخص محبوبیت ۳۹ درصدی بایدن از همه آنها پایین‌تر است. باراک اوباما (۴۳ درصد)، دونالد ترامپ (۴۵ درصد) و سایر روسای جمهوری آمریکا بالای ۵۰ درصد در این مقطع از دوران ریاست جمهوری خود محبوبیت داشتند.

نتایج نظرسنجی این موسسه نشان داد که مقبولیت شغلی بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش رئیسان جمهوری اسبق آمریکا ۵۱ درصد و رونالد ریگان و جیمی کارتر ۵۴ درصد بودند. جورج دبلیو بوش که با دستگیری صدام دیکتاتور سابق عراق در اواسط دسامبر سال ۲۰۰۳ تقویت شد، با ۵۸ درصد بالاترین میزان محبوبیت را در بین هشت رئیس جمهور آمریکا داشت.

این نتایج درباره اعتماد مردم آمریکا به اقتصاد کشورشان نیز می گوید: به رغم اندک افزایشی در اعتماد اقتصادی مردم این روند همچنان منفی است.

310310