شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#قوه قضائیه#جدید

ادعای جدید دولت درباره ۶۰ مدیر برکنار شده بعد از افشای فساد بزرگ چای دبش /مردم با شماره تلفن ۲۷۷۷ تماس بگیرند!

ادعای جدید دولت درباره ۶۰ مدیر برکنار شده بعد از افشای فساد بزرگ چای دبش /مردم با شماره تلفن ۲۷۷۷ تماس بگیرند!

ایلنا نوشت: سپهر خلجی در مورد ۶۰ مدیر برکنار شده در پی راه‌اندازی گشت ارشاد مدیران گفت: همه این موارد به معنای این نیست که در قوه قضائیه تشکیل پرونده شود.

سپهر خلجی درخصوص این‌که پس از ماجرای چای دبش این سوال مطرح شده که‌آیا موضوع گشت ارشاد مدیران در این دولت به کار خود ادامه می‌دهد، گفت: بله، شماره تلفن ۲۷۷۷ که اعلام هم کرده‌ایم، یکی از شعبه‌های گشت مدیران است. این دولت، دولت مردمی است. ما در این زمینه نیازمند کمک مردم هستیم، برای همین منظور با دستور آقای رئیس‌جمهور ستاد مقابله مفاسد بر مبنای گزارش‌های مردمی تشکیل شد.

وی تاکید کرد: ۲۷۷۷ اعلام شده است، مردم تماس می‌گیرند مواردی که از تخلفات و مفاسد اطلاع‌رسانی می‌کنند، ابتدا به صورت اجمالی بررسی می‌شود و بعد اگر به این جمع‌بندی برسند که موضوع درست است، پیگیری‌های بعدی را انجام می‌دهند.

ساداتی نژاد کجاست؟ /چرا رئیسی او را قبل از افشای فساد بزرگ چای دبش مجبور به استعفا کرد؟

توضیحات جدید دولت درباره پرونده چای دبش و ۶۰ مدیر برکنار شده، برخورد با مافیای خوردو و ...

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: ۲۷۷۷ تقریبا شاید ۵ الی ۶ ماه است که راه‌اندازی شده، اما در ۲ سال گذشته در ادامه همین بحث گشت ارشاد مدیران همانطور که آقای سخنگو هم اعلام کردند بیش از ۶۰ نفر به دلایل مختلف قصورشان محرز شده‌ و این‌ها برکنار شدند.

وی در پاسخ به این‌که آیا این افراد برکنار شده به قوه قضائیه معرفی شده‌اند، بیان کرد: همه این موارد به معنای این نیست که در قوه قضائیه تشکیل پرونده شود، ممکن است بعضی‌ها معرفی هم شده‌ باشند و در مورد بعضی‌ها هم به این جمع‌بندی رسیده باشند که یک اهمالی بوده و برکنار شدند.

خلجی خاطرنشان کرد: خود دولت هم یک سازوکاری دارد، مثلا به مجموعه تخلفات اداری معرفی می‌شوند. بعضی‌ها بزرگ‌ترین تنبیه برای‌شان این است که از کارشان برکنار شوند. انواع و اقسام برخوردهای اداری است و بعضی‌ها هم آنجایی که نیاز بوده به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

وی یادآور شد: آن چیزی که آقای سخنگو (بهادری جهرمی) به درستی هم اشاره کردند و فیلم و صوتش هم هست، نفرمودند که ۶۰ نفر برای این پرونده (پرونده چای دبش) برکنار شده‌اند. ایشان گفتند در ۲ سال گذشته مواردی که دولت خودش به این موضوع رسیده این تعداد بوده است. البته چندتایی از این تعداد هم جزو همین پرونده هستند، ولی دولت این ۶۰ نفر را در این ۲ سال شناسایی کرده‌ است و این روند هم ادامه دارد و اگر در این مسیر به افرادی برسند که کوتاهی و یا تخلفی انجام شده حتما در این سازوکار برخورد می‌شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت عنوان کرد: شماره ۲۷۷۷ را اعلام کردیم که مردم تماس بگیرند، چراکه این دولت شعار و اراده‌اش مقابله با فساد است و اساسا مردمی کردن مبارزه با فساد را غیر از کارهایی که در حوزه شفافیت و بستن گلوگاه‌های فساد انجام می‌شود، راه‌اندازی کردیم که آثار و برکات خیلی خوبی هم داشته گزارش‌های مختلفی می‌آید که مورد توجه قرار می‌گیرد.

۲۷۲۱۸