شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#یارانه#یارانه نقدی

واریز یارانه زمستانه دولت / این افراد یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

اقتصاد واریز یارانه زمستانه دولت / این افراد یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی می‌گیرند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واریز یارانه زمستانه تا چند روز آینده خبر داد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های یارانه نقدی برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت‌های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای ترغیب افراد به پرداخت مالیات، کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند. بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز واریز یارانه نقدی زمستانه در قالب طرح یسنا خبر داد. بر این اساس قرار است حساب مشمولان دوشنبه ۴۰۰ هزارتومان شارژ شود.

 طرح ملی یسنا که جهت حمایت از مادران باردار یا دارای کودک شیرخوار زیر ۲ سال است در قالب کالابرگ الکترونیکی اجرا می‌شود. افرادی که دوشنبه شب پیامک دریافت می‌کنند واجد شرایط طرح یسنا هستند و می‌توانند اعتبار خود را از طریق برنامه (شما) مشاهده کنند.

عسگریان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشمولان یارانه نقدی زمستانه دولت (طرح یسنا) گفته است: یک بسته کلان در حوزه امنیت غذایی در دولت سیزدهم تدوین شده، چرا این بسته تدوین شد؟ چون میزان کالری مصرفی مردم از سال ۱۳۹۱ اواخرش، تا ۱۳۹۹ کاهش پیدا کرده بود، نخستین قدم همانطوری که همه هموطنان عزیز من اطلاع دارند جنابعالی هم اطلاع دارید، طرح کالابرگ بود که از یک دهک شروع شد، هشت میلیون تا هشت و نیم میلیون جمعیت، به ۶۱ میلیون نفر رسید. در هفت دهک، قاعدتا طرح دوم کجا می‌بایست اجرا بشود؟ که اصابت بکند من می‌گویم در مورد کودکان، ما نبایست کودکی می‌داشتیم که خدای نکرده نیازمند تغذیه مضاعف یا امنیت غذایی باشد، فلذا این کودکان شناسایی شدند و در واقع یک طرح کلان، دقیق، که کاملا به هدف اصابت می‌کرد، اجرا شد که ما الان میانه طرح هستیم مطمئن هستم که شما در جریان برنامه سوالاتی را خواهید پرسید، خب بعد از کودکان کدام قسمت را باید می‌رفتیم پوشش می‌دادیم؟ به مادران این سرزمین، مادران شیرده، که دارای کودکان زیردوسال هستند، این نخستین قدمش است، گزارش شما موید بود نخستین قدمش چی بود؟ اینکه ما در هشت استان و در دهک اول گام اول را برداریم، به ازای هر مادر شیرده‌ای که کودک زیردوسال دارد، در این هشت استان ۴۰۰ هزار تومان شارژ می‌شود، این یک کلیت از یک بسته است، کل مردم، نوزادان، مادران، این بسته به صورت هماهنگی در شبکه ملی اعتبار مدیریت می‌شود که دقیقا سبد غذایی این جامعه فراخ مدیریت بشود و به استانداردهای لازمش برسد، این یک مقدمه کوتاه بود خدمت شما.

اگر این خرید را انجام بدهند، بدهند به کودکان دیگر، وزارت بهداشت شش ماه یک بار تن سنجی انجام می‌دهد، اطلاعاتش را به ما می‌دهد، آن حساب شماره حسابش بسته می‌شود، دوباره وارد مشاوره و گفت‌وگو می‌شویم با او، ما و وزارت بهداشت، اگر تغییر ایجاد بشود، حساب دوباره باز می‌شود، یعنی طرح، طرح دقیقی است که دقیقا روی سفره کودکان می‌نشیند و اگر این اتفاق نیفتد برخلاف سنوات گذشته، برخلاف دولت‌های مختلفی که بودند، حساب را می‌شود به راحتی کنترل کرد و با دقت، این از ثمرات این زیرساخت است که می‌شود خدمات مختلفی را روی این زیرساخت سوار کرد.