شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#غزه#وزیرجنگ#اسرائیل#تهدید#کرد/#پاسخ#داد

وزیرجنگ اسرائیل تهدید کرد/ حماس پاسخ داد

وزیرجنگ اسرائیل تهدید کرد/ حماس پاسخ داد

ایسنا نوشت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر در سخنانی تهدیدهای توخالی خود علیه جنبش حماس و ترور رهبران آن را تکرار کرد و گفت که جنگ در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جلسه‌ای را برای ارزیابی جنگ در نوار غزه با حضور روسای سرویس‌های امنیتی، از جمله هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش، رونن بار، رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) و دیوید بارنیا، رئیس موساد برگزار کرد.

بر اساس گزارش آناتولی، گالانت در سخنانی پس از این جلسه مدعی شد: عملیات ارتش و سرویس‌های امنیتی در شمال نوار غزه ادامه دارد، عملیات در مسیر تکمیل اهدافی است که ما تعیین کرده‌ایم و این اهداف شامل انحلال تیپ‌های حماس و فلج کردن توانایی‌های زیرزمینی آنها است.

وی با تکرار تهدیدهای توخالی خود گفت: یحیی السنوار، رئیس جنبش حماس اکنون به صدای بولدوزرهای ارتش اسرائیل بالای سر خود، بمب‌های نیروی هوایی و عملیات ارتش اسرائیل گوش می‌دهد و به زودی با لوله‌های سلاح‌های ما روبرو خواهد شد.

گالانت ادعا کرد: ارتش در حال انجام کار عالی است و سربازان با شجاعت و فداکاری می‌جنگند و در طول زمان فداکاری زیادی از خود نشان می‌دهند و ما آنها را در آغوش می‌گیریم و به خاطر عزم و اراده بزرگشان از آنها تمجید می‌کنیم.

وی رجزخوانی خود را ادامه داد: عملیات‌های خود را عمیق‌تر می‌کنیم و همه اهداف خود را تکمیل خواهیم کرد؛ مهمترین این اهداف حذف جنبش حماس، فلج کردن توان نظامی و دولتی آن و بازگرداندن افراد ربوده شده (اسرای صهیونیست) به اسرائیل است.

گالانت در پایان اظهارات خود گفت: «عملیات دشوار خواهد بود و به صبر نیاز دارد، اما ما آن را انجام خواهیم داد.»

این اظهارات و تهدیدهای گالانت واکنش جنبش حماس را به همراه داشت.

حماس در بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: تهدید گالانت مبنی بر اینکه ارتشش به کشتن رهبران مقاومت در غزه نزدیک است، تهدیدی توخالی است که او از آن برای مانور دادن روی دستاوردهای خیالی استفاده می‌کند.

در بیانیه حماس آمده است: این تهدیدها بیانگر شکست مفتضحانه او (گالانت) در دستیابی به اهداف تجاوزکارانه خود به غزه است و این رژیم جز کشتار غیرنظامیان و تخریب تاسیسات غیرنظامی به چیز دیگر دست نیافته‌است.

311311