شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیت کوین

بازگشت پرقدرت بیت کوین / وعده پرداخت پاداش این کارمندان پوچ بود

اقتصاد بازگشت پرقدرت بیت کوین / وعده پرداخت پاداش این کارمندان پوچ بود

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه-روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲ دی ماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

سازمان اصلی برنامه‌ریزی چین اعلام کرده است که آنها پروژه‌های عمومی بیشتری را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند، مانند پروژه‌هایی که برای جلوگیری از سیل و ارائه کمک در هنگام بلایا انجام می‌شود. این بخشی از یک طرح بزرگتر برای استفاده از پول قرض گرفته شده برای بهبود اقتصاد کشور است. چین تصمیم گرفته است بیش از ۸۰۰ میلیارد یوان از ۱ تریلیون یوانی را که قصد دارد از طریق اوراق قرضه دولتی در سه ماه پایانی سال جمع آوری کند، کنار بگذارد. این بخشی از تلاش‌های آن برای استفاده از اقدامات مالی برای حمایت از کندی اقتصاد است.

توییتر که اکنون X  نامیده می‌شود، میلیون‌ها دلار پاداشی را که به کارمندان خود وعده داده بودند، پرداخت نکرد. مارک شوبینگر، که قبلاً مسئول میزان درآمد افراد در توییتر بود، در ماه می‌شرکت متعلق به ایلان ماسک را ترک کرد. او سپس در ماه ژوئن از توییتر شکایت کرد و گفت که آنها توافقی را که داشتند زیر پا گذاشته‌اند. قاضی گفت که وقتی شوبینگر خواسته‌های توییتر را انجام داد، وعده آنها مبنی بر پرداخت پاداش به او طبق قانون کالیفرنیا به یک توافق قانونی تبدیل شد. بنابراین، با ندادن پاداشی که به او وعده داده بودند، توییتر آن توافق را زیر پا گذاشت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

در پایان سال ۲۰۲۲، بازارهای کریپتو پس از از دست دادن ۱.۵ تریلیون دلار وضعیت بسیار بدی داشتند. اما اکنون، مردم احساس طمع و اشتیاق زیادی برای کسب سود دارند. بیت کوین امسال پیشرفت بزرگی داشت و بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافت و حدود ۵۳۰ میلیارد دلار به ارزش کل خود افزود. این باعث افزایش ارزش بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر مانند Solana شد. به عنوان مثال، اگر کسی در ابتدای سال ۲۰۲۳، ۱۰۰۰۰۰ دلار در Solana سرمایه‌گذاری می‌کرد، اکنون بیش از ۸۰۰۰۰۰ دلار سود می‌برد.

OpenAI در حال بحث‌های اولیه برای جمع‌آوری دور جدیدی از بودجه با ارزشی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار است، معامله‌ای که سازنده ChatGPT را به عنوان یکی از با ارزش‌ترین استارت‌آپ‌های جهان تثبیت می‌کند. سرمایه‌گذارانی که ممکن است در دور جمع‌آوری سرمایه شرکت کنند، درباره آن صحبت کرده‌اند، اما جزییات مشخصی مانند مقدار پول جمع‌آوری‌شده، نحوه ارزش‌گذاری شرکت و زمان انجام جذب سرمایه هنوز مشخص نشده است و هنوز می‌تواند به‌روزرسانی شود. این شرکت قصد دارد در اوایل ژانویه سهام کارکنان خود را به ارزش ۸۶ میلیارد دلار بازخرید کند.

 

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

پس از اینکه فدرال رزرو با اعلام پایان کمپین انقباض پولی خود، بازارها را به هم ریخت، محبوبیت شرط بندی در برابر دلار افزایش یافت. معامله گران غیرتجاری، مانند صندوق‌های تامینی و مدیران دارایی، شرط‌های خود را برای کاهش ارزش دلار افزایش دادند. آنها اکنون بر اساس این باور بالغ بر ۳۹ هزار قرارداد دارند که نسبت به هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار قرارداد افزایش یافته است.

بر اساس اسنادی که اواخر پنجشنبه منتشر شد، گوگل متعلق به شرکت آلفابت در نظر داشت مدل قیمت‌گذاری فروشگاه اپلیکیشن خود را برای دور زدن یک سرکوب نظارتی تغییر دهد، اما پس از اینکه مشخص شد که ممکن است برای شرکت میلیاردها دلار هزینه داشته باشد، از پیشنهاد خود برای دریافت هزینه تعیین شده برای هر برنامه صرف نظر کرد. این برنامه که پروژه اورست نامیده می‌شود، در نظر گرفت هزینه هایی را از توسعه دهندگان برای اقدامات مختلف مربوط به برنامه‌ها یا بازی‌های آنها در فروشگاه Play دریافت کند، اما آنها تخمین زدند که این رویکرد به طور بالقوه می‌تواند منجر به ضرر مالی قابل توجهی شود که از ۱ تا ۲ میلیارد دلار برای برنامه‌ها و ۶ تا ۹ میلیارد دلار برای بازی‌ها متغیر است.