شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#مالیات#غزه

پروژه‌هایی که با پول آمریکا در غزه توسط رژیم صهیونیستی تخریب شده است

ایسنا نوشت: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای یکسری از پروژه هایی که با بودجه آمریکا و مالیات دهندگان این کشور در غزه بازسازی و ساخته شده در پی حملات رژیم صهیونیستی کاملا نابود شده اند.

از اوایل اکتبر سال جاری میلادی دست کم پنج پروژه با بودجه مالی آمریکا در غزه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی نابود یا تخریب شده‌اند.

در این میان، سازمان ملل اعلام کرده که بیش از ۳۷ هزار سازه در نتیجه این جنگ در باریکه غزه تاکنون خراب یا آسیب دیده است.

ایالات متحده بیش از هفت میلیارد دلار برای کمک‌های توسعه ای و بشردوستانه در کرانه باختری و غزه از زمان تاسیس آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده در چند دهه گذشته هزینه کرده که شامل ۲۷۰ میلیون دلار از زمانی می شود که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به توقف بودجه جدید در دوره ترامپ پایان داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس قراردادها و کمک‌های مالی ایالات متحده در غزه را بررسی و بیش از ۳۰ پروژه ساختمانی را شناسایی کرد که با پول مالیات دهندگان آمریکایی در غزه ساخته شده یا بهبود یافته است. بررسی تصاویر ماهواره‌ای اخیر و تحلیل‌های شرکت فناوری‌های ماکسار نشان می‌دهد در حالی که به نظر می‌رسد بیش از ۱۲ پروژه بزرگ تحت حمایت ایالات متحده دست نخورده هستند، حداقل به پنج پروژه آسیب وارد شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین به طور مستقل ارزیابی این شرکت ماهواره‌ای را با بررسی تصاویر دریافتی آن و همچنین تصاویر ماهواره‌های جداگانه‌ای که توسط Planet Labs در هفته‌های اخیر گرفته شده بود، تایید کرد.

علت دقیق آسیب‌های وارده به این تاسیسات و پروژه‌ها در تصاویر را نمی‌توان به تنهایی با عکس مشخص کرد. در برخی موارد، گزارش‌های خبری و منابع دولتی حملات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی پروژه‌های مورد حمایت آمریکا در غزه را تایید کردند.

بر اساس تصاویر فناوری های ماکسار از ۲۰ دسامبر، به نظر می‌رسد دو مرکز مختلف خدمات رسانی به کودکان معلول، در روزهای اخیر آسیب دیده یا تخریب شده اند. "انجمن حق زندگی برای کودکان مبتلا به اوتیسم و سندرم داون" و "مرکز ارتقای توانایی‌ها برای حمایت از معلولان جامعه توانبخشی جبالیا" که حامی کودکان ناتوان است، به ترتیب با ۲۸ هزار دلار و ۱۷۷ هزار دلار بودجه ایالات متحده ساخته شدند.

درحالیکه کتابخانه "YMCA" غزه با بودجه ۸۹ هزار دلاری آمریکا احیا شد، از این حملات آسیبی ندیده اما یک کتابخانه دیگر در همان حوالی با خاک یکسان شده است.

310310