شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بدهی#پایان سال#تسویه#شود

بدهی ایران ایر تا پایان سال تسویه می شود ؟

اقتصاد بدهی ایران ایر تا پایان سال تسویه می شود ؟

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: بخش زیادی از بدهی‌های ریالی و ارزی این شرکت تسویه شده و تا پایان سال بدهی‌های ریالی آن به صورت کامل تسویه می‌شود.

صنعت هواپیمایی در ایران به عنوان یکی از بخش‌های حیاتی حمل‌ونقل و اتصالات جهانی شناخته می‌شود. این صنعت شامل تولید، نگهداری، و خدمات مرتبط با هواپیماها می‌شود. شرکت‌های هواپیمایی ایران در تولید هواپیماهای نظامی و مسافربری، نگهداری و تعمیرات هواپیماها، آموزش پرواز و خدمات فرودگاهی فعالیت می‌کنند. همچنین، ایران در زمینه هواپیمایی دیجیتال و فناوری‌های پیشرفته نیز پیشرفت‌هایی کسب کرده و توانسته است در بازار بین‌المللی نیز جایگاهی کسب کند. با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌های بین‌المللی، صنعت هواپیمایی ایران توانسته است توسعه و ارتقاء یابد و به جایگاهی مهم در حوزه خودروسازی هواپیمایی دست یابد.

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: در سال منتهی به ۱۴۰۱ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود دهی عملیاتی داشته و بخشی از بدهی ارزی و ریالی آن پرداخت شده است و خوشبختانه تا به امروز در سال ۱۴۰۲ بخش عمده‌ای از تسهیلات ریالی تسویه شده و تا پایان سال هیچ بدهکاری ریالی نخواهیم داشت.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ شرکت هما هزینه‌های عمومی، اداری و سود تسهیلات اخذ شده و هزینه‌های تسریع تسهیلات که منجر به از دست دادن سود عملیاتی شده را پرداخت کرده و این رقم ۴۷۰ میلیارد تومان کسر شده است و باقی مانده سود ۱۶۰۰ میلیارد تومان است.

او تاکید کرد: ایران ایر در سال  گذشته ۱۶۰۰ میلیارد تومان سود داشته، ولی با توجه به هزینه‌ها ۴۷۰ میلیارد تومان بدهکار شده است.

قربانعلی بیان کرد: امسال سود عملیاتی از رقم ۱۶۰۰ میلیارد تومان عبور کرده و بدهی ریالی نخواهیم داشت و ایران ایر، سود ده قطعی خواهد بود.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران  توضیح داد: در ایران ایر و در مهر ماه و آبان ماه که ماه‌های منتهی به سپتامبر، اکتبر و نوامبر بود، درصد پذیرش مسافر از ۶۵ درصد به متوسط ۸۵ درصد افزایش یافته است و در ماه‌های لوسیزن و ماه‌های کم مسافر با تعیین سیاست‌هایی بر میزان قیمت‌ها سعی کرده‌ایم پذیرش مسافر را افزایش دهیم.

قربانعلی تاکید کرد: حتی در مهر ماه و آبان ماه نسبت به ماه‌هایی که تقاضای سفر در آن‌ها زیاد است و در سال میلادی جاری شاهد افزایش چشم گیر سفر در مسیر‌های بین المللی از مبدا کشور‌های اروپایی بودیم؛ به طوری که شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی سفر نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در برخی مسیر‌های بین المللی، میزان عرضه و تقاضا به حدی افزایش یافت که در برخی از مسیر‌ها با کمبود صندلی مواجه بودیم.