شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#دولت سیزدهم#رئیسی

ادعای عجیب ابراهیم رئیسی بعد از وقوع فساد چای دبش /دشمنان می خواهند فسادنمایی کنند!

ادعای عجیب ابراهیم رئیسی بعد از وقوع فساد چای دبش /دشمنان می خواهند فسادنمایی کنند!

ایرنا نوشت: رئیس دولت سیزدهم گفت: کوچکترین رابطه غیرسالم اداری در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست. مردم باید در عمل ببینند که گره از کارشان باز می‌شود. ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است.

سید ابراهیم رییسی، رئیس دولت سیزدهم گفت: خرسندم که امروز در جمع با صفای مردم عزیز استان گلستان هستم. مردمی که در عرصه‌های مختلف سیاسی امتحان خود را به خوبی پس دادند. مردمی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی از اسلام و قرآن و امام (ره) حمایت کردند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دفاع مقدس خوش درخشیدند.

ببینید | انتقاد تند و تیز رحیم‌پور ازغدی روی آنتن تلویزیون به پرونده فساد چای دبش

ببینید | کواکبیان: آنهایی که در مورد غزه کاسه داغ‌‎تر از آش شدند در مورد اختلاس چای دبش نظری ندارند؟! /قوه قضائیه اسامی متخلفین چای دبش را بگوید

وی افزود: مردم گلستان شهدای بزرگی تقدیم کردند و جانبازان عزیزی سلامت خودشان را برای دفاع از انقلاب و نظام و اسلام از دست دادند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: خطه گلستان و مردم این سامان که از اقوام مختلفی گرد هم آمده‌اند و در کنار یکدیگر زندگی با صفا و همراه با تلاش، معنویت و همزیستی را دنبال می‌کنند، مردمی نمونه هستند.

رییسی گفت: کشور ما با حضور و همراهی مردم دارای اقتدار است. نخستین مؤلفه قدرت در جامعه ما مردم با ایمان همیشه در صحنه هستند و آن چه دشمن را ناامید کرد همین مؤلفه قدرت است.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: مردم باایمان و همیشه در صحنه و آماده برای خطر کردن مهم‌ترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی است.

وی گفت: نیروهای مسلح افتخار هستند که در کنار پیشرفت‌های اقتصادی جزو مؤلفه‌های مهم قدرت در کشور هستند.

رئیس دولت سیزدهم افزود: پیشرفت کشور در علم و فناوری در مراکز دانشگاهی و فناوری از دیگر مؤلفه‌های قدرت ایران اسلامی محسوب می‌شود.

وی افزود: پیشرفت های شگفت‌آوری که با وجود تهدیدها در کشور پدید آمده و افتخاراتی که جوانان ما در عرصه‌های علمی جهان خلق کردند از دیگر نشانه‌های قدرت ایران هستند.

رییسی ادامه داد: نیروهای با ایمان و مقاوم در مقابل دشمن امت اسلامی، نیروی مقاومت و نیروی در صحنه، مؤمن و وفادار به اسلام را شکل داده است و این‌ها قدرتی است که به منطقه شکل جدیدی داده است.

وی اظهار کرد: یک قدرت به نام قدرت مردم در جامعه امروز ظهور کرده است و در آن مردم می‌خواهند ایستادگی و مقاومت کنند و استقلال داشته باشند و در مقابل دشمنان تسلیم نشوند و این‌ها قدرت‌های نوظهوری است که در منطقه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰ روز است که مردم فلسطین بدون تجهیزات نظامی خاص در حال مقاومت هستند و با تجهیزات مقدماتی خود در برابر مجهزترین نیروهای نظامی ایستادگی می‌کنند.

رییسی گفت: دنیا شگفت‌زده شده که چگونه این نیروهای مردمی مقاومت می‌کنند؛ دلیل آن نیروی ایمان و توکل به خداست که در جوانان فلسطینی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی با سران برخی کشورها صحبت می‌کنم به صراحت می‌گویند این جوانان چگونه می‌توانند در مقابل رژیم صهیونیستی این‌گونه قدرتمند ظاهر شوند؟

رییسی افزود: این‌ها آموزه‌هایی است که مردم فلسطین از نظام اسلامی و انقلاب اسلامی دارند چرا که ملتی که شهادت را افتخار بداند پیروز است و چون خون بر شمشیر پیروز خواهد بود.

رییس جمهور گفت: در دهه نخست می‌خواستند نظام تشکیل نشود، در دهه دوم می‌خواستند نظام تثبیت نشود، در دهه سوم می‌خواستند نظام گسترش نیابد و رشد نکند و امروز هم می‌خواهند نظام پیشرفت نداشته باشد، اما هرگز نتوانستند چون مردم ما می‌خواهند ایران در همه ابعاد و حوزه‌ها پیشرفت داشته باشد.

وی افزود: می‌توانیم بگوییم ایران، ایرانِ پیشرفته و فناور است. آگاهان جهان ببینند چگونه مردم با اراده و جوانان ما کار می‌کنند و پیشرفت دارند.

رییسی ادامه داد: می‌خواستند پیشرفت تولید را متوقف کنند، می‌خواستند رشد علم و فناوری را متوقف کنند، می‌خواستند صنعت نظامی ما را متوقف کنند، قصد دارند در کشور توسعه نباشد اما هرگز موفق نشدند و باز هم موفق نمی‌شوند، چون ملت ایران اراده کرده در مقابل دشمنان بایستد و همه این موفقیت‌ها را داشته باشد.

وی خطاب به صنعتگران، معدن‌کاران، تولیدکنندگان و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی گفت: جایگاه فعالیت شما سنگر است و کشور می‌تواند در تامین کالاهای اساسی خودکفا باشد و نیازی به واردات نداشته باشد و این ظرفیت در کشور وجود دارد و ما در بسیاری از عرصه‌ها توانستیم از واردکننده به صادرکننده تبدیل شویم.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: دانشمندان خواستند مانع دسترسی ما به واکسن کرونا شوند اما ما از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم و این موفقیت در زمانی به دست آمد که واکسن را به ما نمی‌دادند. در بسیاری از عرصه‌ها همین است و کشور می‌تواند خودکفا شود.

رییسی ادامه داد: در زنجیره بسیاری از ذخایری که در کشور وجود دارد می‌توانیم ارزش افزوده و اشتغال ایجاد کنیم. در دولت به تبعیت از رهبر فرزانه و رهنمودهای ایشان معتقدیم باید زنجیره تولید با هدف ارزش افزوده و اشتغال تکمیل و ایجاد شود تا سودش به جامعه برسد.

وی گفت: برنامه دولت استفاده از همه ظرفیت‌هاست. در استان گلستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی داریم. در دور نخست سفر در حضور نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار به مناطقی رفتیم و تاسف خوردیم که چرا این ظرفیت‌ها مغفول مانده‌اند. ظرفیت‌هایی که خدا موهبت کرد و نه تنها گلستان، بکه کشور می‌تواند از آن بهره مند شود.

رییسی بیان کرد: نباید اجازه دهیم خلیج گرگان خشک شود و به تهدیدی برای منطقه تبدیل شود. این خلیج یک فرصت برای منطقه است و باید آن را حفظ کرد. شکرگذاری خدا بابت این نعمت بهره‌مندی درست از آن است.

رئیس دولت سیزدهم گفت: شاهد بودیم که لایروبی خلیج گرگان با تلاش عزیزان به شکل مناسبی انجام شد و این تهدید برطرف شد و خلیج گرگان دوباره به فرصتی برای منطقه و کشور تبدیل شده است.

وی بیان کرد: جزیره آشوراده یک فرصت برای مردم منطقه و کشور یک فرصت است. اما سال‌ها رها شده بود. هم مردم روستا رنج می‌بردند و هم مردم بندر ترکمن ناراحت بودند. خوشبختانه امروز احیا شده و می‌توان آن‌جا اشتغال ایجاد کرد.

رییس جمهور به مشکلات مجتمع پتروشیمی گلستان اشاره کرد و گفت: وزیر نفت مامور حل این مشکل شد تا با همکاری هلدینگ خلیج فارس پتروشیمی منطقه را فعال کند. امروز شاهد هستیم که کار با شتاب برای ایجاد پتروشیمی در گلستان پیش می‌رود. هلدینگ خلیج فارس را مامور کردیم با بیشترین سهم حضور داشته باشد تا این طرح به بهره‌برداری برسد و مردم بهره‌مند شوند.

وی درباره مشکل آب در استان گلستان اظهار کرد: وقتی نام گلستان را می‌آوریم فکر می کنیم مردم نباید مشکلی در تامین آب داشته باشند. اما این طور نیست. برنامه‌ریزی کردیم تا در ۲ سال اخیر گام‌های مناسبی برای تأمین آب در استان برداشته شود. در سد نرماب طی ۲ سال اخیر بیش از ۱۵ سالی که ساخت سد آغاز شد هزینه کردیم تا به سرعت این طرح به بهره‌برداری برسد.

رییسی اظهار کرد: یکی از اولویت‌های ما این است که تنش‌های آبی در گلستان حل شود. مساله آبرسانی اولویت مهمی برای کشور است.

وی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ هزار روستا را هدفگذاری کردیم و تا امروز به ۳ هزار و ۶۰۰ روستا آبرسانی شده است و در پایان راه نیز حتما مساله هر ۱۰ هزار روستا حل می‌شود.

رییسی گفت: نکته دیگر دسترسی به ارتباطات فیبر نوری است. با کاری که در گلستان انجام شد می‌توانیم این استان را نخستین استان هوشمند کشور بنامیم چون تمام ارتباطات فیبر نوری در استان برقرار شده است.

رئیس دولت سیزدهم بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که قرار بود در گلستان انجام شود، اصلاح راه‌ها بود که برای انجام آن چهار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شد.

رییسی افزود: افزون بر این، نسبت به حوزه مسکن که یکی از نیازهای استان است هم بی‌توجه نبودیم. در شهر گرگان و سایر شهرهای این استان برای ساخت مسکن ممکن است کمبود زمین داشته باشیم. ۲ هزار و ۶۰۰ مسکن تحویل داده شد و در این سفر نیز ۳ هزار و ۶۰۰ واحد تحویل می‌شود. در مجموع ۴۱ هزار مسکن در استان گلستان در حال ساخت است که تحویل متقاضیان و نیازمندان خواهد شد.

وی بیان کرد: نسبت به مردم گلستان ارادت دارم. مردم سیستانی و بلوچ و ترکمن و ترک و فارس و اقشار و اقوام و مذاهب مختلف را می‌شناسم و با شناخت عرض می‌کنم که مسئولیت همه ما مدیران نوکری این مردم است. تمام تلاش‌تان را بکنید که روابط سالم اداری برقرار باشد.

رییسی در ادامه به شدت عمل دولت برای برخورد و مقابه با فساد تاکید کرد و گفت: کوچکترین رابطه غیرسالم اداری در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست. مردم باید در عمل ببینند که گره از کارشان باز می‌شود. ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است. قرار بر این است که در هر نقطه‌ای فساد ببینیم مقابله کنیم و اجازه ندهیم کوچکترین فسادی در دولت لانه کند.

وی اظهار کرد: دشمن امید مردم را نشانه گرفته است و می‌خواهد امیدها را به ناامیدی تبدیل کند اما کار ما در دولت و هر کسی که در هر سنگری حضور دارد امیدآفرینی است. باید تلاش برای همه تلاش‌گران در همه بخش‌ها امیدآفرینی باشد. باید تلاش کنیم کسانی که می‌خواهند فسادنمایی کنند و دغدغه فساد را ندارند و به دنبال ناامید کردن مردم هستند خودشان ناامید شوند.

رییس جمهور ادامه داد: ملت عزیز ایران همواره با امید زندگی می‌کنند و با امید این راه را که امام ترسیم کرد و رهبری بر آن تاکید دارند با بصیرت و حرکت مجاهدانه ادامه دهند و با این تداوم حرکت دشمن را مایوس خواهند کرد.

وی افزود: آن‌چه که می‌تواند در این دوره از سفر برای مردم دلنشین شود کارهایی است که انجام شد. این سفرها را آن‌قدر تکرار می‌کنم تا زمانی که احساس کنم مشکلات مردم مرتفع شده است.

رییسی گفت: مردم بدانید که آینده بسیار روشن و تابناک است. آینده‌ای که خون مطهر شهدا و امام (ره) برای ما ترسیم کرد و رهبری بر آن تاکید دارند روشن است. نابودی از آنِ رژیم صهیونیستی است. برای مردم ایران آینده را روشن می‌بینیم. مهم آن است که ملت بزرگ ایران با یک دنیا امید تلاش و مجاهدت خود را از دست نخواهد داد.

وی بیان کرد: دولت با همه توان تلاش می‌کند آن‌چه که شما مردم در سطح کشور و منطقه وعده داده به عنوان دولت صادق‌الوعد به همه وعده‌ها عمل کند.

رئیس دولت سیزدهم گفت: از حضور حماسی و تک‌تک شما زنان و مردم در مسیر و در این جلسه تاریخی صمیمانه تشکر می‌کنم. اما می‌دانیم این همه ابراز احساسات مربوط به این طلبه خدمتگزار نیست، مربوط به انقلاب، شهدا، نظام و رهبری است. من برای خودم جایگاهی جز سرباز ولایت و خدمتگزار مردم قائل نیستم. همه این احترام شما مردم را به حساب نظام و شهدا و رهبری می‌گذارم.

وی بیان کرد: نامه‌ها و نوشته‌های شما حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت. انشاالله همکاران پیگیر هستند و امیدواریم خداوند بهترین‌ها را برای مردم گلستان عنایت کند.

۲۱۱۲۷