شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حماس#غزه#وال#استریت#ژورنال:#حماس#آتش‌بس#موقت#راضی#نیست

وال استریت ژورنال: حماس به آتش‌بس موقت راضی نیست

وال استریت ژورنال: حماس به آتش‌بس موقت راضی نیست

ایسنا نوشت: رسانه آمریکایی نوشت حماس به آتش‌بس یک هفته‌ای راضی نیست، بلکه خواهان آتش‌بس دائم در غزه است.

مقام‌های مصری به یک روزنامه آمریکایی گفته‌اند جنبش حماس پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس موقت یک هفته‌ای در مقابل آزادی برخی از اسرا را نپذیرفته و بر ایجاد آتش‌بس دائم تاکید کرده است.

مقام‌های مصری می‌گویند رژیم صهیونیستی به دنبال آزادی ۴۰ اسیر نزد حماس هستند و در مقابل عملیات هوایی و زمینی در نوار غزه را به مدت یک هفته به حالت تعلیق در می‌آورند و اجازه می‌دهند که کمک‌های بشردوستانه به غزه برسد.

طبق گزارش روزنامه وال‌ استریت ژورنال، «مذاکرات در این خصوص را نمی‌توان شکست‌خورده توصیف کرد بلکه بهتر است بگوییم که حماس به دنبال گرفتن امتیازات بیشتر از اسرائیل است».

این روزنامه آمریکایی آورده است که نمایندگان جنبش حماس تاکید کرده‌اند که تنها در صورت توقف جنگ آماده رایزنی در خصوص بازگشت اسرای صهیونیست هستند.

علاوه بر این جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز از رژیم صهیونیستی خواسته تمام اسرای وابسته به این جنبش که تعداد آن‌ها به هزاران نفر می‌رسد را آزاد کند و آن‌ها در مقابل ۱۰۰ اسیر صهیونیست را آزاد خواهند کرد.

از سوی دیگر، «صلاح عبدالشافی» سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در وین گفت که مذاکرات میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی در خصوص آتش‌بس با وساطت قطر، مصر و آمریکا عملا از سرگرفته شده اما مواضع آن‌ها اختلافاتی زیادی با هم دارند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از منابع امنیتی مصری گزارش کرد که حماس و رژیم صهیونیستی آماده رایزنی درخصوص آتش بس در غزه هستند اما در مورد جزئیات این مساله اختلافاتی میان دو طرف وجود دارد.

روز گذشته (چهارشنبه) منابع خبری از سفر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به قاهره خبر دادند.

برخی منابع دیگر نیز خبر دادند «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین هم اوایل هفته آینده در راس هیاتی راهی قاهره خواهد شد و این سفر به دعوت طرف مصری در راستای رایزنی درخصوص آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا انجام می‌شود.

311311