شهر خبر

تعریف و تمجیدهای بهروز افخمی از آمریکا/ فشارهایی که از سوی وزارت علوم به بهانه تقلب چند دانشجو وارد می‌شود/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

تعریف و تمجیدهای بهروز افخمی از آمریکا/ فشارهایی که از سوی وزارت علوم به بهانه تقلب چند دانشجو وارد می‌شود/ بازخوانی خاطرات آیت‌الله هاشمی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیست و نهم آذر سال ۷۹ خاطره جالبی در مورد بهروز افخمی نقل کرده‌ است.

متن کامل خاطرات اکبر هاشمی رفسنجانی در این روز را می‌خوانید.

آقای [جلیل] بشارتی، مسئول دفتر مناطق محروم [ریاست‌جمهوری] آمد؛ برای گزارش عملکرد سال جاری و برنامه‌ای که برای ایجاد اشتغال، در صورت دادن اعتبار دارد. آقای [رضا] امراللهی، [رئیس دانشگاه خواجه نصیر] آمد و از فشارهایی که از سوی وزارت علوم به بهانه تقلب چند دانشجو، علیه او وارد می‌شود، شکایت داشت.آقایان [محمدرضا] عباسی‌فرد، [معاون اجرایی مجمع تشخیص مصلحت] و [حسن] دانایی‌فر، [معاون پشتیبانی دبیرخانه مجمع] آمدند. مطالبی در مورد اعتبارات مجمع در سال جاری و سال آینده داشتند. دکتر [هادی] منافی آمد. از وضع بهداشت و درمان و بیمارستان‌ها، انتقاد داشت.

عصر گروهی از مدیران و محققان دفتر تبلیغات [اسلامی] قم که برای برنامه‌های قرآنی بر محور یادداشت‌ها و تفسیر قرآن کار می‌کنند، آمدند و گفتند،کار تفسیر قرآن تا دو ماه دیگر تکمیل می‌شود. جلد ۱۲ [تفسیر راهنما] را که به تازگی چاپ شده، آوردند. در سال آینده، کار تنظیم نمایه‌ها تکمیل می‌شود و سه جلد دیگر فرهنگ قرآن، به زودی آماده می‌شود. چاپ دوم جلد اول فرهنگ قرآن هم در دست انجام است. در مورد دایره‌المعارف و تفسیر موضوعی قرآن که طرح‌های پیش‌نویس آنها را آورده بودند، مشورت کردند. افطار هم بودند. مذاکرات‌مان تا ساعت هفت شب طول کشید.

در مجلس، امروز آقای بهروز افخمی، در مورد آمریکا ستایش‌هایی‌کرده که مورد اعتراض نمایندگان چپ و راست قرارگرفته است؛ چپ‌ها از ترس متهم‌شدن و راست‌ها طبق معمول.

۲۱۹۲۱۵