شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ایران خودرو#قیمت#دنا پلاس

قیمت محصول خوش ساخت ایران خودرو در سراشیبی / دنا پلاس چند شد؟

اقتصاد قیمت محصول خوش ساخت ایران خودرو در سراشیبی / دنا پلاس چند شد؟

قیمت کارخانه و بازار دنا را در این گزارش مشاهده کنید.

دنا در سال ۱۳۹۳ به بازار کشورمان معرفی شد؛ خودرویی به ظاهر جدید که روی یک پلتفرم کاملاً قدیمی مشترک با پژو ۴۰۵ توسعه یافته بود و با تغییرات عمدتاً ظاهری نسبت به سمند، با حرف و حدیث‌های فراوان و قیمت گران‌تر از برادرش، در سبد محصولات ایران‌خودرو قرار گرفت.

رشد قیمت محصولات داخلی در بازار خودرو امروز در حالی رقم خورد که بر اساس اعلام سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی دور جدید فروش این خودروها برای ثبت نامی‌های قبلی از امروز آغاز شده است. از سوی دیگر امروز هم نرخ دلار در بازار شکل کاهشی داشت و به روند خود در بیش از ۴ هفته اخیر ادامه داد. اما پرطرفدارهای ایران خودرو توجهی به اخبار و نرخ دلار نداشتند و شکل افزایشی به خود گرفتند.

با توجه به قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز می‌توان گفت در میان ایران خودرویی‌ها این رشد به «هایماS۸»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» و «پژو ۲۰۷» رسید. بررسی بازار نشان می‌دهد در میان پرطرفدارهای ایران خودرو «دنا پلاس ۶ دنده توربو» تنها خودرویی است که امروز با کاهش ۹ میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو۲۰۷ دنده‌ای»، «هایماS۸»، «تارا اتوماتV۲»، «پژو ۲۰۶ دنده‌ای»، «دنا پلاس ۶ دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتوماتAT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

براساس اطلاعات قیمتی کارنامه، در بازار امروز نسبت به دوشنبه گذشته «پژو ۲۰۶ دنده‌ای» با افزایش ۱۰ میلیون تومانی۴۹۰ میلیون تومان قیمت خورد. «هایما S۸ پلاس» هم امروز در بازار رشد ۱۰ میلیونی را تجربه کرد و یک میلیارد و ۶۹۵ میلیون تومان قیمت گذاری شد. ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد «تارا اتوماتV۲» هم در بازار ۷۶۳ میلیون تومانی شد و رشدی ۶ میلیونی داشت.

از سوی دیگر در میان پرطرفدارهای ایران خودرو خانواده دنا امروز افت و رشد قیمت داشتند. با این شرایط  «دنا پلاس ۶ دنده توربو» با کاهش ۹ میلیونی ۷۳۵ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا پلاس توربو اتومات» با افزایش ۱۰ میلیونی ۸۱۰ میلیون تومانی شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «۲۰۷ دنده‌ای» هم رشدی ۱۱ میلیونی داشت و ۶۲۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت-خودرو