شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#المپیک

آرزویم این است که بتوانیم در این رشته در المپیک حضور داشته باشیم

آرزویم این است که بتوانیم در این رشته در المپیک حضور داشته باشیم

رئیس فدراسیون اسکی، گفت: راه‌اندازی رشته کرلینگ در کشورمان، نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نشست خبری به‌منظور آغاز فعالیت رسمی انجمن کرلینگ با حضور عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی روز چهارشنبه برگزار شد.

نظریان راه‌اندازی رشته کرلینگ در کشورمان را نقطه عطف در ورود ورزش‌های نو به ایران دانست و گفت: اسکی در ایران سال‌ها قدمت دارد، ولی در رشته‌هایی چون کرلینگ جوان است و کار زیادی در پیش دارد. المپیک زمستانی با ۱۵ رشته برگزار می‌شود و آرزویم این است که به زودی بتوانیم در این رشته در المپیک زمستانی حضور داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی زمستانی، کرلینگ حضور داشته و امیدوارم انجمن کرلینگ بتواند به رشد برسد و در آنجا با کاروانی متشکل از چند رشته و فراتر از اسکی حضور داشته باشیم. ما آغازگر یک راه نوین هستیم و باید کمک کنیم تا اینگونه رشته‌ها رشد کنند و در سال‌های آینده به مدال برسیم.

وی ادامه داد: ستاد بازی‌های زمستانی راه‌اندازی شده و باید با قدرت در ستاد جلو برویم و سال آینده قول بدهیم که سکوهای خوبی کسب کنیم و باعث شادی و غرور کشور شویم.

محمود عبداللهی رئیس انجمن کرلینگ فدراسیون اسکی و ورزش‌های زمستانی، گفت: امروز اعلام موجودیت کردیم و گزارش آغاز فعالیت کرلینگ به فدراسیون جهانی ارسال می‌شود تا درخواست عضویت کنیم. پس از آن درخواست مربی خارجی می‌دهیم و سپس فراخوان جذب بازیکن خواهیم کرد. ایرانیانی در خارج از کشور هستند که در این رشته فعالیت دارند و می‌توانند به ما کمک کنند. با شورای شهر و شهرداری تهران برای تجهیز یک سوله رایزنی کردیم تا بتوانیم در آنجا استعدادیابی کنیم و بحث فعالیت در حوزه قهرمانی در پیست بازار بزرگ ایران انجام شود.

وی درباره تجهیزات این رشته گفت: با مهندسی معکوس اقدام به ساخت گوی سنگی این رشته در داخل کشور شده و به تولید نیز رسیده است. همچنین از کفش‌های مخصوص کرلینگ که تولید داخلی است، استفاده می‌کنیم.

258 258