شهر خبر

آکسیوس: بایدن متوجه سن بالای خود نیست

آکسیوس: بایدن متوجه سن بالای خود نیست

ایسنا نوشت:پایگاه خبری آکسیوس گزارش می‌دهد، بی‌اعتنایی جو بایدن به شرایط جسمی‌اش نگرانی‌هایی را در میان اعضای تیم او برانگیخته است و در عین حال دستیاران ارشد و بانوی اول آمریکا اصرار دارند تا رئیس‌جمهور آمریکا بیشتر استراحت کند.

دستیاران کنونی و پیشین جو بایدن می‌گویند که او بیش از اندازه سنش، مشغول به کار است و این حجم از بی‌اعتنایی نسبت به وضعیت جسمی‌اش موجب نگرانی اعضای تیمش شده است. برخی از این دستیاران معتقدند که بایدن متوجه سن بالای خود نیست.

آکسیوس در این گزارش می‌نویسد، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوهای خود مدام تکرار می‌کند که «احساس می‌کنم جوان‌تر از سنم هستم»!

مدیریت برنامه‌ریزی و انرژی جو بایدن از مسائل کلیدی انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود و به دغدغه‌ای برای رای‌دهندگان آمریکایی بدل شده زیرا او در صورت انتخاب مجدد برای رئیس‌جمهوری در پایان دوره خدمتش ۸۶ ساله خواهد شد.

دستیاران کنونی و پیشین بایدن می‌گویند که او اغلب سفرهای زیادی می‌رود و در رویدادهای بسیاری شرکت می‌کند و تعداد اینها بیشتر از آن چیزی است که باید انجام دهد.

یکی از دستیاران پیشین جو بایدن تاکید کرد: درخصوص مسئله برنامه‌ریزی کاری، او بدترین دشمن خود است.

«تد کافمن» دوست قدیمی و دستیار باسابقه بایدن به آکسیوس گفت: این چیزی است که بایدن در تمام زندگی خود مشغول به آن بوده است. او همیشه می‌خواهد بیشتر کار کند.

جو بایدن در تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۹ آبان) ۸۱ ساله شد. او عنوان «پیرترین رئیس‌جمهوری آمریکا» را به خود اختصاص داده است. هنگامی که او رئیس‌جمهور شد، ۷۸ساله بود و اگر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ پیروز شود، پایان دوره‌اش ۸۶ ساله خواهد شد.

«رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید اواخر ماه نوامبر طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز با اشاره به وضعیت جسمی و روحی جو بایدن بیان کرد: من از سه رئیس‌جمهور مراقبت کرده‌ام؛ بنابراین می‌دانم برای این مقام چه فاکتورهایی نیاز است. این کاری طاقت‌فرسا هم به لحاظ ذهنی و هم به لحاظ فیزیکی است. این مرد (جو بایدن) نمی‌تواند کارهایش را انجام دهد. زوال عقلی جو بایدن سریعا رو به وخامت پیش می‌رود و او از پس انجام وظایف ریاست‌جمهوری برنمی‌آید.

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تنها سه نفر از هر ۱۰ آمریکایی معتقدند که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده به مسائلی که بیشتر آنها را نگران می‌کند، توجه کافی نشان می‌دهد، در حالی که کمترین میزان یعنی ۳۴ درصد عملکرد کلی شغلی او را تایید می‌کنند.

نظرسنجی دانشگاه مونموث که روز دوشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن در پنج ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته و در پایین‌ترین سطح ریاست‌جمهوری او قرار دارد.

311311