شهر خبر

وکیل مسعود رجوی و ۲۰ عضو سازمان منافقین: از سوی افکارعمومی تحت فشارم اما با تمام توان از موکلانم دفاع می کنم و امید دارم برای برخی از آنها تبرئه بگیرم

وکیل مسعود رجوی و ۲۰ عضو سازمان منافقین: از سوی افکارعمومی تحت فشارم اما با تمام توان از موکلانم دفاع می کنم و امید دارم برای برخی از آنها تبرئه بگیرم

همشهری نوشت:در جریان رسیدگی به پرونده سران کروهگ منافقین، دادگاه با ارسال پیام و انتشار آگهی از متهمان خواست تا در دادگاه حاضر شوند یا وکیل معرفی کنند؛ اما چون هیچ‌کدام وکیلی معرفی نکردند دادگاه برای رعایت حقوق‌شان برای آنها وکیل تسخیری تعیین کرد.

حمیدرضا محمدی، وکیل مسعود رجوی در گفت‌وگویی به روند رسیدگی به پرونده پرداخت و گفت با همه وجود از موکلانش دفاع خواهد کرد.

این مصاحبه را می خوانید:



در پرونده‌هایی که اتهامات ‌آنها از یک سطحی بالاتر است و متهم حضور ندارد یا حضور دارد اما توانایی گرفتن وکیل ندارد، دادگاه از کانون وکلا برای او درخواست وکیل متخصص می‌کند. کانون وکلا هم تعدادی وکیل را پیشنهاد می‌کند و دادگاه از بین آنها افرادی را به‌عنوان وکیل انتخاب می‌کند.



من در این پرونده که ۶۵جلد است و فقط ۷جلد آن شامل کیفرخواست می‌شود علاوه بر وکالت سازمان مجاهدین خلق به‌عنوان شخصیت حقوقی و مسعود رجوی، وکالت حدود ۲۰نفر دیگر را نیز بر عهده دارم. اتهامات این افراد بخشی از دفاعیات من در دادگاه است و اجازه دهید فعلا در این‌باره صحبتی نکنم. به همین دلیل صبر کنید تا وقتی نوبت به دفاع از موکلانم رسید در این‌باره صحبت خواهم کرد.



من قسم خوردم که دفاع کنم. با ریاست دادگاه بر سر این موضوع صحبت کردیم و ایشان گفتند که شما و همه وکلا با تمام توان‌تان وظیفه قانونی‌تان را انجام دهید. این شوخی نیست. روزی در آن دنیا باید پاسخگو باشیم که در این دادگاه چه کاری کردیم و من با همه توانم از موکلانم دفاع خواهم کرد.


من نمی‌توانم با آنها ارتباطی بگیرم اما منتظر ارتباط آنها هستم و هنوز تماسی با من نگرفته‌اند.


صبر کنید. روز دفاعم خواهید دید.


فقط این موضوع نیست و بیشتر از این است. همه وکلا و همکارانم که وکالت متهمان این پرونده را برعهده داریم در این‌باره نگران هستیم و درباره قضاوت افکار عمومی تحت فشاریم. اما با وجود این تردید نداشته باشید که سعی می‌کنیم بهترین دفاع را انجام دهیم. واقعیت این است که برایمان مهم نیست که موکل چه‌کسی باشد، چرا که شغل ما دفاع کردن حقوقی است. من به تکلیف قانونی‌ام عمل می‌کنم.


امیدوارم نسبت به بعضی از موکلانم بتوانم دفاعی کنم که یا برائت بگیرند و یا حداقل میزان مجازات برای آنها درنظر گرفته شود.


جرائمی که در این پرونده وجود دارد و به آنها رسیدگی می‌شود در صلاحیت دادگاه کیفری یک است؛ مثلا قتل. فرزند شهید صیاد شیرازی یکی از اولیای دم و شاکیان پرونده است و چون موضوع پرونده قتل است، صلاحیت با دادگاه کیفری یک است.