شهر خبر

روسیه خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه شد

روسیه خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت در مورد غزه شد

ایسنا نوشت: روسیه خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت شد که شامل درخواست برای اعلام برقراری دوره‌ای آتش بس بشردوستانه در نوار غزه است.

«واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت پیرامون نوار غزه گفت، کشورش خواستار اجرای تنها قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت در مورد غزه یعنی قطعنامه شماره ۲۷۱۲ است که علیرغم ضعف آن، حداقل شامل درخواستی الزام آور برای دو طرف درگیر جهت اعلام دوره‌های آتش‌بس بشردوستانه است.

این نماینده روسی ادامه داد، لازم است نظارت بین المللی بر اجرای این قطعنامه تحت نظارت سازمان ملل متحد تضمین شود.

نبنزیا ابراز امیدواری کرد که شورای امنیت بتواند در آینده نزدیک گزینه خود را مشخص و قطعنامه‌ای در این زمینه صادر کند.

شورای امنیت ۱۵ نوامبر قطعنامه‌ای را در مورد نوار غزه تصویب کرد که شامل درخواست برای اعلام برقراری دوره‌ای آتش‌بس در نوار غزه و ایجاد کریدورهایی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه است اما با این حال درگیری‌ها بین ارتش رژیم صهیونیستی و گروه های فلسطینی به رهبری جنبش حماس در نوار غزه همچنان ادامه دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به رأی بگذارد که در آن خواستار توقف درگیری‌ها در غزه شده است.

این رای‌گیری ابتدا قرار بود در روز دوشنبه برگزار شود، اما به تعویق افتاد تا اعضای این شورا به مخالفت‌های آمریکا با متن قطعنامه رسیدگی کنند.

310310