شهر خبر

کنعانی مقدم: شورای نگهبان نرمش قهرمانانه داشته باشد /حزب حسین الله کرم بخش کوچکی است

کنعانی مقدم: شورای نگهبان نرمش قهرمانانه داشته باشد /حزب حسین الله کرم بخش کوچکی است

منیبان نوشت: فعال سیاسی اصولگرا درباره تاسیس حزب جدید  در طیف اصولگرایان اظهار کرد: جریان الله کرم بخش کوچکی هستند و نمی توان گفت که یک جریان مجزا در میان اصولگرایان ایجاد کرده اند.

حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا، درباره اختلاف میان اصولگرایان در انتخابات و رقابت درون جریانی آنها گفت: اگر یک جریان سیاسی بخواهد جریان های دیگر را حذف کند اولین گام را برای حذف خود برداشته است. مسائل سیاسی در سپهر سیاسی کشور، بستگی به رای مردم دارد و جریان ها با رای مردم تنفس می کنند. اگر بخواهند یک بخشی از مردم را حذف کنند خودشان حذف می‌شوند. عالم سیاست عالم رقابت است و در رقابت نیز قواعدی وجود دارد کسانیکه خود را وارد عالم سیاست می کنند باید این قواعد را رعایت کنند.

او درباره کنار زدن اصلاح طلبان از انتخابات مجلس بیان کرد: حذف در عالم سیاست منجر به کاهش مشارکت می شود اما عدم تمایل یک جریان سیاسی برای مشارکت در انتخابات خودزنی است. به نظر می آید اگر کسی بخواهد انتخابات را به بهانه های مختلف تحریم کند یا ورود پیدا نکند قطعا رقبا، درون خودشان دست به رقابت می زنند و صحنه انتخابات میدان رقابت یک جریان می شود.

پزشکیان تک ریالی رومیزی و زیر میزی از بیماران نگرفته است /آقایان اگر عقل داشته باشند باید کار فوق العاده ای انجام دهند تا مردم پای صندوق رأی بیایند

حسین الله‌ کرم؛ از کف خیابان تا تاسیس حزب /او سعه صدر کار تشکیلاتی و حزبی را دارد؟

او در رابطه با دسته بندی جریان اصولگرا گفت: به نظر من جریان های اصولگرایی چندان بدشان هم نمی آید که رقابت درون جریانی داشته باشند و برخی اختلافات را اینگونه بروز دهند؛ الان سه جریان اصلی در اصولگرایان در حال رقابت هستند. اول طرفداران حکومت اسلامی مانند پایداری هستند و رای مردم را چندان موثر نمی دانند. یک جریان، جمهوری خواهان هستند که جریان قالیباف هستند و معتقد به اجرای قانون اساسی هستند؛ یک بخش هم خودشان را جدا از همه می دانند و بیشتر برای حفظ موقعیت خودشان و قدرتی که دارند، تلاش و سعی می کنند با حذف دیگر جریانات تداوم حضورشان در قدرت را تضمین کنند.

او درباره تاسیس حزب جدید در طیف اصولگرایان اظهار کرد: جریان الله کرم بخش کوچکی هستند و نمی توان گفت که یک جریان مجزا در میان اصولگرایان ایجاد کرده اند. کسانیکه الان در حاکمیت هستند و حامیان رئیسی محسوب می شوند برای حفظ وضعیت موجود در تلاش برای پیروزی خودشان میان اصولگرایان هستند.

کنعانی مقدم گفت: اگر ما بدنبال هدفی که رهبری بارها تاکید کرده اند، هستیم که مشارکت حداکثری شکل بگیرد؛ باید شاهد نرمش قهرمانانه از سوی شورای نگهبان باشیم و دولت هم با حل مسائل معیشتی، این امید را به مردم بدهد که رای آنها می تواند اثرگذار باشد. مردم اگر حس کنند که رای آنها اثر نداشته دیگر رای نمی دهند. از من پرسیده شد به چه کسی باید رای داد من گفتم باید به این سوال پاسخ دهید که چرا باید رای داد؟ اگر این چالش حل نشود مشارکت حداکثری شکل نخواهد گرفت.

219218