شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#مسکن

نگاه دولت به اقشار بی مسکن / مستاجران این مناطق، خانه دار می شوند

اقتصاد نگاه دولت به اقشار بی مسکن / مستاجران این مناطق، خانه دار می شوند

در قالب تفاهمنامه بین ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تفاهمنامه ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار فاقد مسکن و بدمسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن امضا شد.

نهضت ملی مسکن یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی کشور می‌باشد که برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت هزاران واحد مسکونی را شامل می‌شود. تامین مالی این پروژه یکی از مهم‌ترین چالش‌های آن است و نیاز به سرمایه‌گذاری بزرگی دارد. به منظور تامین مالی نهضت ملی مسکن، از منابع مختلفی مانند بودجه دولت، سرمایه‌گذاران و بانک‌ها استفاده می‌شود.

امروز با حضور آقامحمدی - رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار و صالحی - رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی - تفاهمنامه ساخت ۳۰۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن در حد وسع برای اقشار فاقد مسکن و بدمسکن امضا شد.

نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد و حاشیه شهرهای مناطق هدف تفاهمنامه در چارچوب سیاست‌های مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری از دیگر اهداف این توافق است.

علی آقا محمدی - رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار - در این نشست از این طرح به عنوان مسکن در حد وسع نام برد و اظهار کرد: اقشاری از جامعه ممکن است از نظر مالی شرایط تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن را نداشته باشند. بنابراین در قالب این طرح هدف‌گذاری کردیم تا ساکنان و مستاجران ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار بتوانند خانه‌دار شوند.

وی افزود: تاکنون ۶۶ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که با توجه به شرایط فرم "ج" وزارت راه و شهرسازی ۴۴ هزار نفر به تایید رسیدند.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار تاکید کرد: افراد با هر مقدار توانمندی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. تاکنون ارقامی بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان آورده توسط متقاضیان اظهار شده است. تفاوت مسکن این افراد بر اساس آورده به نوع ساخت، مکان و امکانات مربوط می‌شود.