شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#پاریس#دریای سرخ

لفاظی وزیرخارجه فرانسه علیه ایران

لفاظی وزیرخارجه فرانسه علیه ایران

ایرنا نوشت: کاترین کولونا امروز گفت: پاریس به همراه متحدانش تدابیری را جهت پایان دادن به حملات یمنی‌ها در دریای سرخ اتخاذ خواهند کرد.

خبرگزاری رویترز از پاریس گزارش داد که وزیر خارجه فرانسه در جریان دیدار با دیوید کامرون، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس، مدعی شد: می‌دانیم که حوثی ها معمولاً از جانب ایران حمایت می شوند.

وی افزود: در هماهنگی با متحدانمان تدابیری اتخاذ خواهد شد و لازم است که توانمندی عملیاتی خود را در این ناحیه (دریای سرخ) تقویت کنیم تا به این حملات پایان دهیم.

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شده است که وزیر دفاع آمریکا بامداد امروز اعلام کرده بود که یک ائتلاف چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

به گفته "لوید آستین"، علاوه بر آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل اعضای این ائتلاف هستند و اقدام به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می ‌کنند.

آستین مدعی شد: تشدید تنش از سوی حوثی‌ های یمن جریان آزاد تجارت را تهدید و قوانین بین ‌المللی را نقض می ‌کنند.

"حزام الاسد" عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن به زبان عبری رژیم صهیونیستی و حامیان غربی آن به ویژه آمریکا را در شبکه اجتماعی ایکس تهدید کرد و نوشت: با یاری خداوند متعال، هیچ قدرتی در روی زمین نخواهد توانست که ما را از یاری ساکنان غزه در برابر تعدی رژیم صهیونیستی، بازدارد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن هم در این تارنما ضمن امن دانستن آبراه های دریای سرخ و خلیج عدن برای عبور همه کشتی ها غیر از کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند، تاکید کرد: هراس افکنی آمریکا درباره آبراه ها، تبلیغات مغرضانه و غیرواقعی است که به دنبال تشکیل دیوار بین المللی حمایت از رژیم صهیونیستی در دریا پس از سقوط دیوار بتنی در برابر طوفان الاقصی است.

311311