شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت نفت

انقلاب هوش مصنوعی در وسایل نقلیه / قیمت نفت همچنان در اوج

اقتصاد انقلاب هوش مصنوعی در وسایل نقلیه / قیمت نفت همچنان در اوج

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه بهص فحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

به گزارش تیتر کوتاه- روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ ( ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

متخصص نقشه برداری دیجیتال Tom Tom روز سه شنبه گفت با غول فناوری مایکروسافت برای ایجاد دستیار مکالمه‌ای با هوش مصنوعی (AI) برای وسایل نقلیه شریک شده است. به گفته این شرکت، این دستیار به کاربران اجازه می‌دهد "به طور طبیعی با وسایل نقلیه خود گفت‌وگو کنند" و تعامل صوتی با سیستم‌های اطلاعات سرگرمی، جست‌وجوی مکان و سیستم‌های فرمان خودرو را فعال کنند. TomTom که با Google Maps و بزرگترین پلتفرم نقشه برداری جهان HERE رقابت می‌کند، از خدمات مختلف مایکروسافت مانند سرویس Azure OpenAI برای ایجاد دستیار صوتی استفاده کرد.

قیمت نفت به بالاترین حد خود در دو هفته گذشته رسید. شاخص جهانی برنت پس از افزایش ۱.۸ درصدی روز دوشنبه به بالاترین حد خود از اوایل دسامبر تاکنون، نزدیک به ۷۸ دلار در هر بشکه معامله شد. وست تگزاس اینترمدیت بالای ۷۲ دلار در هر بشکه بود. قیمت‌ها در روز دوشنبه پس از اینکه BP Plc اعلام کرد تمام محموله‌ها را از طریق آبراه متوقف می‌کند و Equinor ASA اعلام کرد که کشتی‌ها را منحرف می‌کند افزایش یافت.

 

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

گوگل موافقت کرده است ۷۰۰ میلیون دلار و چندین امتیاز دیگر را برای رفع اتهامات مبنی بر توقف رقابت علیه فروشگاه برنامه اندرویدی خود بپردازد. اگرچه گوگل در ماه سپتامبر با دادستان کل ایالات متحده به توافق رسید، اما شرایط توافق تا اواخر روز دوشنبه در اسنادی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد، فاش نشد. این افشاگری یک هفته پس از آن صورت گرفت که هیات منصفه دادگاه فدرال، گوگل را به دلیل به کارگیری تاکتیک‌های ضدرقابتی در فروشگاه Play برای برنامه‌های اندرویدی سرزنش کرد.

شرکت Sinochem چین یک میلیون بشکه نفت خام ونزوئلا را در ماه دسامبر خریداری کرده است، در حالی که گروه دولتی نفت و مواد شیمیایی از تعلیق تحریم‌های واشنگتن علیه تولیدکننده امریکای جنوبی سود می‌برد. در اواسط اکتبر، واشنگتن تحریم‌های صادرات نفت و گاز ونزوئلا را به مدت شش ماه به حالت تعلیق درآورد که باعث موجی از معاملات نفت خام و سوخت از طریق تاجران غربی مانند ترافیگورا و ویتول و همچنین واسطه‌ها شد.

 

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

گروه سونی در پی موافقت با پیشنهاد یک شرکت رسانه‌ای هندیZee Entertainment Enterprises Ltd. برای نجات طرح ادغام با واحد هندی خود است که هدف آن ایجاد یک غول رسانه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری است. البته بلومبرگ گزارش داده است که به نظر می‌رسد مذاکرات بین دو شرکت در چند هفته گذشته به بن بست رسیده است زیرا اختلافات در مورد اینکه چه کسی شرکت ادغام شده جدید را رهبری می‌کند، به وجود آمده است.

شرکت اپل که تنها چند روز با ممنوعیت ساعت‌های هوشمندش در ایالات متحده فاصله دارد، در حال طراحی یک ماموریت نجات برای تجارت ۱۷ میلیارد دلاری است که شامل اصلاحات نرم‌افزاری و سایر راه‌حل‌های بالقوه است. مهندسان این شرکت در حال رقابت برای ایجاد تغییراتی در الگوریتم‌های دستگاهی هستند که سطح اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند - ویژگی که شرکت Masimo معتقد است حق ثبت اختراع آن را نقض می‌کند. به گفته افرادی که با این کار آشنا هستند، آنها در حال تنظیم نحوه تعیین اشباع اکسیژن توسط این فناوری و ارائه داده‌ها به مشتریان هستند.