شهر خبر

خودرو جایگزین پراید ارزش خرید دارد؟ / مشخصات و قیمت این خودرو وارداتی

اقتصاد خودرو جایگزین پراید ارزش خرید دارد؟ / مشخصات و قیمت این خودرو وارداتی

لادا گرانتا یک خودروی اقتصادی است که توسط شرکت اتومبیل‌سازی لادا در روسیه تولید می شود. این خودرو در بازارهای مختلف به خاطر هزینه کم، مصرف سوخت مناسب، و ساختار ساده‌ای که تعمیر و نگهداری آسان را فراهم می‌کرد، محبوب است.

گرانتا عمدتاً در دو ورژن سدان و استیشن تولید می شود و با موتورهای مختلف در دسترس است. این خودرو به عنوان یک گزینه مقرون به صرفه برای خریدارانی که به دنبال یک خودروی ساده و کارآمد برای استفاده روزانه اند، معرفی می شود.

لادا گرانتا، اقتصادی‌ترین مدل رونمایی شده در ایران محسوب می‌شود و سبک طراحی آن به دو دهه‌ قبل بازمی‌گردد. گرانتا از یک موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ۱۰۶ اسب بخاری و ۱۴۸ نیوتن متری در ایران بهره خواهد برد و جعبه دنده آن احتمالاً ۵ سرعته دستی خواهد بود. پیشرانه لادا گرنتا شباهت بسیاری به رنو لوگان یا همان L۹۰ خودمان دارد. نه تنها ظاهر بیرونی گرانتا قدیمی و فاقد جذابیت است، بلکه در کابین آن هم چیزی از زیبایی و کیفیت بالا و امکانات مناسب دیده نمی‌شود. لادا گرانتا با توجه به اقتصادی بودن و نداشتن امکانات خاص و پیشرانه قدرتمند، می‌تواند جایگزینی نسبتا مناسب برای پراید باشد؛ البته که همه این صحبت‌ها صرفا روی کاغذ بوده و منوط به نحوه قیمت‌گذاری آن در بازار خودرو ایران است و به احتمال زیاد قیمتی همسطح با محصولات اقتصادی ساپیا نخواهد داشت.