شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دام

حاکمیت و انقلاب در دام اخباریگری افتاده است؛ نشانه‌اش سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حکمرانی ما اکنون در دام اخباریگری افتاده و شاید بهتر باشد که بگوئیم اصحاب جریان اخباریگری، انقلاب را به دام انداخته‌اند.

حاکمیت و انقلاب در دام اخباریگری افتاده است؛ نشانه‌اش سرک کشیدن در زندگی خصوصی مردم
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۲۰:۵۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

روزنامه جمهوری اسلامی نسبت به رشد اخباریگری و کنار گذاشته شدن عقلگرایی در حاکمیت هشدار داده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، یکی از بزرگان حوزه علمیه قم که از حواریون امام خمینی بود و اکنون از مراجع مطرح است در اولین سال‌های بعد از انقلاب پیروزی انقلاب اسلامی هشدار داده بود مبادا ما که با نهج‌البلاغه انقلاب کرده‌ایم، بخواهیم با رساله عملیه جامعه را اداره کنیم. تفسیر روشن این سخن این بود که جریانی در حال شکل‌گیری است تا عقل‌گرائی را کنار بزند و اخباریگری را به جای آن بنشاند و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را با مشغول نگهداشتن به احکام فردی از بالندگی اجتماعی باز بدارد.

این روزنامه در ادامه نوشته است: حکمرانی ما اکنون در دام اخباریگری افتاده و شاید بهتر باشد که بگوئیم اصحاب جریان اخباریگری، انقلاب را به دام انداخته‌اند. تمسک به ظواهر، تکیه بر کمیت، ورود به حریم شخصی افراد، قربانی کردن اصول در پای فروع، بالا نشاندن بله‌قربان ‌گویان، کنار زدن اهل نقد، تعطیل کردن جریان آزاداندیشی، روا دانستن دروغ و تهمت و بداخلاقی، پوستین وارونه بر تن اسلام کردن و خوداسلام ‌پنداری از ویژگی‌های اخباریگری عصر حاضر است.