شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آلمان#مسلمانان#دموکرات#حزب دموکرات

تغییر رویکرد حزب سرشناس آلمانی نسبت به اسلام

تغییر رویکرد حزب سرشناس آلمانی نسبت به اسلام

مبلغ نوشت:مسئولان کنونی حزب دموکرات مسیحی آلمان در پی عبور از عصر مرکل هستند و قصد دارند از رویکرد و شعار مرکل نسبت به اسلام و مسلمانان در آلمان فاصله بگیرند. در برنامه جدید این حزب آمده است تنها مسلمانانی به آلمان تعلق دارند که ارزش‌های این کشور را جدی بگیرند و بنابر این شریعت اسلام دیگر به آلمان تعلقی ندارد.

به گزارش «»- به نقل از ردنا نشریه بیلد فاش کرد که حزب دموکرات مسیحی در تدارک ارائه برنامه ای است که بر اساس آن، نسبت به دیدگاه مرکل و چهره‌های سرشناس این حزب درباره اسلام و مسلمانان فاصله گرفته است.

چهره‌های سرشناس این حزب آلمانی از جمله ولفگانگ شویبله رییس مجلس و وزیر کشور سابق، کریستیان ولف رییس جمهور اسبق و آنگلا مرکل صدر اعظم سابق رویکرد مثبتی نسبت به اسلام و مسلمانان در آلمان ارائه کرده بودند؛ چنانکه آنگلا مرکل یکبار در سال ۲۰۱۵ میلادی گفته بود اسلام به ما تعلق دارد چرا که میلیون‌ها مسلمان را در این کشور پذیرفته ایم. وی یک بار دیگر در سال ۲۰۱۸ نیز گفت: مسلمانان هم جزئی از آلمان به حساب می‌آیند و بنابراین اسلام هم به آلمان تعلق دارد.

اما مسئولان کنونی حزب دموکرات مسیحی آلمان در پی عبور از عصر مرکل هستند و قصد دارند از رویکرد و شعار مرکل نسبت به اسلام و مسلمانان در آلمان فاصله بگیرند.

در برنامه جدید این حزب آمده است تنها مسلمانانی به آلمان تعلق دارند که ارزش‌های این کشور را جدی بگیرند و بنابر این شریعت اسلام دیگر به آلمان تعلقی ندارد.

آن‌ها مدعی اند که در گذشته سیاست‌های بردباری بی حد و حصری حتی نسبت به نیروهای افراطی اعمال می‌شد، اما اکنون از جمله چیزهایی که به آلمان نمی‌تواند تعلق داشته باشد یکی قوانین اسلامی و دیگری مسلمانانی هستند که به ارزش‌های این جامعه احترام نمی‌گذارند.

در برنامه جدید حزب دموکرات مسیحی افرادی که تنها به صورت طبیعی در آلمان زندگی می‌کنند جزو آلمان تلقی نمی‌شوند و تنها مسلمانانی می‌توانند به این کشور تعلق داشته باشند که ارزش‌های آن را قبول داشته باشند.

مسئولان حزب دموکرات مسیحی قرار است متن این برنامه را چهارشنبه این هفته اعلام کنند.

به نظر می‌رسد موضوعات دو ماه اخیر در ارتباط با درگیری‌های خاورمیانه می‌تواند در چرخش رویکرد حزب آلمانی نسبت به مسلمانان دخیل باشد چنانکه این حزب از حامیان سرسخت اسراییل به شمار می‌رود و پیش از این هم در آلمان از سوی برخی احزاب موضوع به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان شرط دادن تابعبت به افراد مطرح شده بود.

شبکه اول تلویزیون آلمان شامگاه دوشنبه ۱۱ دسامبر در باره تغییرات برنامه پایه حزب دموکرات مسیحی اعلام کرد: “در برنامه پایه، حزب دموکرات مسیحی تغییرات گسترده ای را در زمینه سیاست مهاجرت و پناهندگی در نظر گرفته، علاوه بر این، به رسمیت شناختن فرهنگ راهبردی آلمانی، انرژی اتمی و اصلاح قوانین کار و بازنشستگی در این تغییرات جایگاه ویژه ای دارند”.

دبیرکل حزب دموکرات مسیحی در آلمان، کارستن لینمان نیز از نهادهای اسلامی در کشورش خواسته بود تا حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

لینمان طی بیانیه‌ای که روز شنبه ۱۱نوامبر در روزنامه آلمانی Neue Osnabrücker Zeitung منتشر شد گفت: ما نیاز به اعلامیه‌ای از سوی همه نهادهای اسلامی داریم که در آن حق موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند و یهودی ستیزی را رد کنند. در غیر این صورت حق ادامه فعالیت در آلمان را نخواهند داشت.