شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#ترکیه#جدید#آلمان

تصمیم جدید دولت آلمان درباره امامان جماعت مساجد

تصمیم جدید دولت آلمان درباره امامان جماعت مساجد

مبلغ نوشت:دولت آلمان اعلام کرد که امامان جماعت آموزش دیده در ترکیه اجازه فعالیت در مساجد این کشور را نخواهد داشت.

به گزارش «»- به نقل از ایکنا، وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد که به تدریج پذیرش امامان ترک را متوقف خواهد کرد و در مقابل امامان جدیدی را در آلمان آموزش خواهد داد تا به این ترتیب زمینه ادغام بیشتر مسلمانان در جامعه این کشور فراهم شود.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است بر اساس توافقی که با گروه ترکی-اسلامی (DITIB) حاصل شده، آلمان ۱۰۰ امام جماعت را در سال تربیت خواهد کرد.

گروه DITIB بزرگترین انجمن اسلامی آلمان است و حدود۹۰۰ مسجد را در سراسر این کشور مدیریت می‌کند.

آلمان در مورد ایفای نقش پنهان آنکارا در مدیریت فعالیت‌های این امامان، به ویژه پس از کودتای نافرجام ۲۰۱۶ میلادی علیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بدبین است.

نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان نیز گفت: ما به رهبران مذهبی نیاز داریم که به زبان ما صحبت کنند، کشور ما را بشناسند و ارزش‌های ما را تأیید کنند.

دو ماه قبل نخستین گروه از امامان جماعت شامل ۲۶ نفر مدرک فارغ‌التحصیلی خود را از کالج اسلامی اوسنابروک آلمان دریافت کردند. آنها به مدت دو سال در این کالج آموزش دیدند.

کریستیان وولف، رئیس‌جمهور سابق آلمان که ریاست هیئت امنای دانشگاه اسلامی را برعهده دارد از یک روز تاریخی صحبت کرد. وولف گفت: برای اولین بار، ائمه جماعات در آلمان به زبان آلمانی آموزش دیدند، چیزی که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده بود.

وی افزود: آنها برای تحصیل در دانشگاه اسلامی باید مدرک الهیات اسلامی در آلمان را داشته باشند. بودجه دانشگاه اسلامی توسط وزارت کشور تأمین می‌شود.

کریستیان وولف مدعی شد که تأسیس این دانشگاه از برابری حقوقی مسلمانان ساکن آلمان با پیروان سایر ادیان حکایت دارد. وولف در عین حال تأکید کرد که بسیاری از مسلمانان و به ویژه نسل جوان مسلمان ساکن آلمان خواستار آن بودند که امامان در آلمان به زبان آلمانی تعلیم و آموزش ببینند.

آلمان حدود ۵.۵ میلیون مسلمان دارد که معادل حدود ۶.۶ درصد جمعیت این کشور است. در آلمان ۲۵۰۰ مسجد فعال هستند.

ویژگی‌های کهن‌ترین نسخه‌های قرآن به روایت محقق فرانسوی