شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوخت

۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند / امکان سوخت رسانی به صورت آفلاین + فیلم

اقتصاد ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند / امکان سوخت رسانی به صورت آفلاین + فیلم

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

در پی اختلال در سیستم سوخت رسانی کشور، اخباری مبنی بر هک شدن سامانه عرضه سوخت منتشر شد. در حال حاضر امکان عرضه سوخت در جایگاه ها از طریق کارت های سوخت وجود ندارد.

جلیل سالاری در مورد اختلال در جایگاه‌های سوخت گفت: ۶۰ درصد جایگاه‌ها با چالش کارت‌خوان‌های سوخت مواجه شدند. تدریجا به صورت آفلاین در حال سوخت‌رسانی هستیم.

وی گفت: با تجربه ۲ سال گذشته از این اتفاق در حال رفع موضوع هستیم. سیستم فعلا به صورت آفلاین و با نرخ سوخت دوم جلو می‌رود. مردم همکاری کنند تا بتوانیم در ساعات آینده تمام مجاری عرضه را فعال کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: ایجاد اختلال در ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه بنزین صورت گرفته است و در تلاشیم با اولویت به جایگاه‌های پرتردد در کلان‌شهرها و جایگاه‌های بین‌راهی، یک به یک جایگاه‌ها به‌صورت آف‌لاین در مدار قرار گیرند.

جلیل سالاری، معاون وزیر نفت در خصوص مشکل ایجادشده در عرضه بنزین اظهارکرد: یک چالشی را در برخی جایگاه‌ها داشتیم که با تجربه گذشته‌ای که داشتیم، مشکلی وجود ندارد و در حال کار به‌روی این مسئله هستیم.

وی افزود: برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، ارتباط جایگاه‌ها با سامانه را قطع کردیم تا به‌صورت آف‌لاین سوخت‌گیری انجام شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: ایجاد اختلال در ۶۰درصد جایگاه‌های عرضه بنزین صورت گرفته است و در تلاشیم با اولویت به جایگاه‌های پرتردد در کلان‌شهرها، و جایگاه‌های بین‌راهی، یک به یک جایگاه‌ها به‌صورت آف‌لاین در مدار قرار گیرند.

وی ادامه داد: تیم‌های تخصصی در سراسر کشور درحال کار هستند و حداقل زمانی ۶ تا ۷ ساعته نیاز هست تا شرایط سوخت‌گیری به حالت عادی بازگردد و تا پایان امروز، شرایط سوختگیری به حالت عادی باز خواهد گشت.

معاون وزیر نفت خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی برای سهمیه‌های بنزین به وجود نخواهد آمد و پس از بازگشت سامانه به حالت آن‌لاین، مردم می‌توانند دوباره از سهمیه‌های خود استفاده کنند.