شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت

احتمال ریزش حجم نقدینگی موجود در بازار / دولت منافع سهامداران را جدی بگیرد

اقتصاد احتمال ریزش حجم نقدینگی موجود در بازار / دولت منافع سهامداران را جدی بگیرد

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: باید منافع سهامداران خرد در تصمیمات مهم و اساسی اقتصاد کشور مد نظر قرار گیرد.

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

ابراهیم سماوی با اشاره به این که بازار سرمایه در کشورهای پیشرفته به عنوان بازوی اصلی بخش واقعی اقتصاد است گفت: در سال‌های اخیر بازار سرمایه بزرگ شده و سهم بیشتری از  اقتصاد را دارا است. بنابراین ضرورت دارد سیاست‌گذاران اقتصادی، ضمن داشتن دیدگاه و نگرش درست نسبت به بازار، تصمیمات و دستورالعمل‌های خلق الساعه برای آن نگرفته و منافع کلی را در دستور کار خود قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که باید صلاح سهامداران خرد در تصمیمات مهم و اساسی اقتصاد کشور مد نظر قرار گیرد، اظهار داشت: علی رغم برنامه ریزی‌های متعدد برای مشکل قطعی برق و گاز در فصل گرم و سرد سال، اما صنایع بزرگ با چالش‌های بزرگ مواجه هستند که در صورت ادامه دار بودن برخی تصمیمات خلق الساعه، میزان حجم نقدینگی موجود در بازار کاهش می‌یابد.

سماوی تاکید کرد: به نظر می‌رسد بازار سرمایه باید جایگاه خاصی در تصویر اقتصاد کشور داشته باشد.