شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#دولت#بورس

برنامه ویژه دولت و مجلس برای رونق بورس / منتظر روزهای خوب بازار سهام باشید

اقتصاد برنامه ویژه دولت و مجلس برای رونق بورس / منتظر روزهای خوب بازار سهام باشید

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را از جمله اقدامات نمایندگان مجلس در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه وحتی بودجه سعی‌شده تمام سیاست‌ها به سمت حمایت از بازار سرمایه باشد.

سرمایه‌گذاری در بورس به معنای خرید و فروش سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است و این عمل افراد و شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا درآمد و سود از افزایش ارزش سهام یا تقاضا و عرضه در بازار بورس را بدست آورند. این نوع سرمایه‌گذاری معمولاً با ریسک‌هایی همراه است و نیاز به تحلیل دقیق و مطالعه بازار دارد.

ولی اسماعیلی گفت: اهتمام ویژه دولت و مجلس به بازار سرمایه موجب رشد و رونق و افزایش شفافیت در این حوزه می‌شود.

وی بازگشت اعتماد به بازار سرمایه را از جمله اقدامات نمایندگان مجلس در برنامه ۵ ساله هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: در برنامه هفتم توسعه وحتی بودجه سعی‌شده تمام سیاست‌ها به سمت حمایت از بازار سرمایه، اقتصاد کشور و سرمایه‌های خرد و کلان حرکت کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ثبات بازار سرمایه را از برنامه‌های مجلس برشمرد و توضیح داد: با اهتمام ویژه دولت و مجلس از بازار سرمایه می‌توان شاهد رشد و رونق و افزایش شفافیت در این حوزه بود چرا که سهامداران خرد با اطمینان بخشی و اطلاعات دقیق‌تری وارد بازار می‌شوند.

نماینده مردم مغان افزود: با توجه به اینکه برخی تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌ها تاثیر زیادی بر سودآوری صنایع بزرگ کشور دارد، حمایت دولت از سهامداران خرد و اطمینان‌بخشی به سرمایه‌گذاران علاوه بر بازگشت اعتماد از دست رفته، سرمایه‌گذاری‌ها را به بخش‌های مولد سرازیر می‌کند.