شهر خبر

این خودرو درب تازه ای به روی صنعت چین باز کرد / سال آینده منتظر می باخ چینی باشید

اقتصاد این خودرو درب تازه ای به روی صنعت چین باز کرد / سال آینده منتظر می باخ چینی باشید

دسامبر گذشته، رسانه‌های چینی گزارش دادند که Nio در حال توسعه گران‌ترین خودروی خود است؛ یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده لوکس شبیه به میباخ که در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد.

صنعت خودروسازی چین به عنوان یکی از بزرگترین و پویاترین صنایع خودروسازی در جهان شناخته می‌شود. چین در حال حاضر جایگاه بسیار مهمی در تولید و فروش خودروهای مسافرتی و تجاری دارد. بسیاری از برندهای بین‌المللی نیز در چین تولید می‌شوند، و صنعت خودروسازی چین به سرعت به یک قطب جهانی در این زمینه تبدیل شده است.

تعداد زیادی از شرکت‌های خودروسازی چینی و بین‌المللی در این کشور فعالیت می‌کنند، که از آن جمله می‌توان به BYD، Geely، Great Wall Motors، SAIC Motors، و Changan Automobile اشاره کرد. توسعه فناوری‌های پیشرفته، تولید خودروهای برقی و هیبریدی، و توسعه بازارهای صادراتی از جمله ویژگی‌های این صنعت در چین می‌باشد.

به گفته رئیس و یکی از بنیانگذاران Nio، این خودروساز چینی یک محصول بزرگ را در ماه دسامبر عرضه خواهد کرد. به گفته یک منبع آگاه، این یک سدان الکتریکی لوکس ۱۴۰ هزار دلاری برای رقابت با مرسدس بنز S کلاس میباخ در چین خواهد بود!

بنز-بغل

 دسامبر گذشته، رسانه‌های چینی گزارش دادند که Nio در حال توسعه گران‌ترین خودروی خود است؛ یک خودروی الکتریکی فوق‌العاده لوکس شبیه به میباخ که در سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد.

مدیر عامل Nio، ویلیام لی، قبلاً اعلام کرده بود که هیچ محصول جدیدی را در سال ۲۰۲۴ عرضه نخواهد کرد. طبق اطلاعات کارمند سابق Nio، سدان جدید در سال ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد.

به گفته این فرد، این سدان جدید بر روی پلتفرم جدید Nio به نام NT۳ قرار خواهد گرفت و اولین خودروی الکتریکی است که به تراشه خودمختار Nio مجهز شده است. این خودرو همچنین دارای فاصله بین دو محور ۳.۳ متری خواهد بود.

Nio از نسل جدید موتور ۳۰۰ کیلوواتی در ماه آگوست رونمایی کرد و پرچمدار جدید برقی مطمئناً از آن استفاده خواهد کرد.